Gå till innehåll

Problem med leverans från tyskt korallföretag


Nille83

Rekommenderade inlägg

Eftersom man inte får hänga ut företag så kallar vi dem "tyskt korallföretag"

Jag beställde från dem i tisdags och fick min leverans igår, inga problem så långt.

Men sen blir det värre. Först och främst kommer in UPS och lämnar mitt paket utan en ung kille som körde runt i en sliten van. När jag tar in paketet så känner jag direkt att det är iskallt i lådan (troligtvis kört runt med det hela dagen, fick leveransen 16.30).

Hade beställt två koraller och 10 sniglar. En av korallerna hade lossnat från stenen och låg helt lös i påsen och två sniglar hade dött. Vattnet var verkligen iskallt. Tveksamt om någon av korallerna klarar sig.

Jag tog bild och skickade direkt till detta företag, angående reklamation. Är det någon som har erfarenhet vad det blir av dessa reklamationer? Fortfarande inte fått svar 24h senare.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Reklamation gäller endast om du mottagit paketet inom 24 timmar. Mitt UPS ligger lite för långt bort så tog 1,5 dygn. Då blev det inga pengar tillbaka på döda koraller.

Det är lugnt. Shipped 18.30 och fick det 16.30 dagen efter.

Men de är inte snabba på att svara.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är det EC eller WC? Jag har iallafall varit med om min mest katastrofala leverans någonsin från EC. Claude hjälpte mig allt han kunde med leveransen, och det fort, men sen när jag mailat om returer för frakt, DOA & saknade koraller så har han lyst med sin frånvaro.

Det är dock inte första gången det dröjer och jag är 100% säker på att Claude löser det hela tillfredställande.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...