Gå till innehåll

Ny pump från EcotechMarine!


blackizzz

Rekommenderade inlägg

Det gör det. Det verkar även som att den nya tekniken är bakåtkompatibel så de med äldre modeller kan även de få tystare drift.

http://reefbuilders.com/2015/02/11/ecotech-marine-quietdrive-revolution-dc-motor-performance-silence/

Förbaskat trött på alla sladdar från alla småpumpar, värmare etc

Var just och köpte en VorTech MP40wES för att se hur den funkar.

post-7151-14468935504956_thumb.jpg

Typiskt att det kommer en ny tystare modell i morgon typ ! "låter det gör den"

Men det är ju fantastiskt vilket ös det var i den, den blåste rentav klownerna ur anemonen på maxläge.

Som jag uppfattar det så bör man ha två motstående pumpar för att få ut maximalt ur systemet , lite dumt att det inte framgår på förpackningen eller att de som säljer dem inte säger det (tycker vi som bor på landsbygden och har lång resväg).

Fantastiskt att man kan programmera om den skall bli spännande att se hur den jag köpt lirar med den nya som kommer ( om det går att få den äldre tystare).

mvh PeterG

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vet inte när den släpps, har mailat ecotech men dom vet själva inte, dom tyckte jag skulle kontakta min återförsäljare i sverige.

Den visas tydligen på någon amerikansk mässa runt den 22:e Februari, men det är allt.

Tycker det är dålig stil att inte ha något lanserings datum :/ Har själv beställt 2 st mp40 men vart lite osäker när jag så dom nya. Men så länge dom inte vet release datum så blir det ju svårt ?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vet inte när den släpps, har mailat ecotech men dom vet själva inte, dom tyckte jag skulle kontakta min återförsäljare i sverige.

Den visas tydligen på någon amerikansk mässa runt den 22:e Februari, men det är allt.

Tycker det är dålig stil att inte ha något lanserings datum :/ Har själv beställt 2 st mp40 men vart lite osäker när jag så dom nya. Men så länge dom inte vet release datum så blir det ju svårt ?

Det kit som gör den "gamla" modellen tystare skall tydligen inte vara så farligt dyrt, och den enda skillnaden är då att pumpen inte blåser 40% kraftigare.

Lanseringsdatum är alltid svårt, ibland släpper de sådan info vid mässor, så kolla den 22a febr så kanske du får svar på din fråga.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det kan man ju alltid göra, men är det inte konstigt när man får det svaret av ecotech själva, att dom inte har en aning, och varför skulle tex, triton,bioted eller drakfisken veta lanseringsdatumet bättre än tillverkaren :)

Problemet är nog att du pratade med supporten, tror jag i alla fall, och de har nog inte samma information som research & development har, om du kan få tag i någon där :) butikerna får nog info några veckor innan lansering så de kan göra reklam för produkten :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 7 månader senare...

Har haft ES och har nu QD.

QD är mycket tystare (inte helt tyst dock) och har starkare flöde.

Mycket nöjd med att slippa höra hur ES modellen varvade.... nu kan jag ha QD på högsta utan att ljudet stör mig.

Varför jag valde en Ecotech QD istället för Maxspekt Gyre? Möjligheten till styrning samt battery back up!

Pm mig om du har andra frågor !

Mvh Alex

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har haft ES och har nu QD.

QD är mycket tystare (inte helt tyst dock) och har starkare flöde.

Mycket nöjd med att slippa höra hur ES modellen varvade.... nu kan jag ha QD på högsta utan att ljudet stör mig.

Varför jag valde en Ecotech QD istället för Maxspekt Gyre? Möjligheten till styrning samt battery back up!

Pm mig om du har andra frågor !

Mvh Alex

Köper man denna har man väl samma möjligheter med en Maxspect Gyre? eller har jag missat något? :)

http://www.fish-street.com/aqualink_controller_for_apex__ghl__jebao__maxspect_gyre?search_string=controller

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har man?

Vet inte hur bra det funkar med en tredje parts kontroll och hur bra den är.

Möjligheten att kunna styra via reeflink (belysning, pump och returpump från mobilen/ webben ) samt att jag gillar Ecotech (kvalité/design/lösningar) så var valet lätt för mig!

Köper man denna har man väl samma möjligheter med en Maxspect Gyre? eller har jag missat något? :)

http://www.fish-street.com/aqualink_controller_for_apex__ghl__jebao__maxspect_gyre?search_string=controller

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det kit som gör den "gamla" modellen tystare skall tydligen inte vara så farligt dyrt, och den enda skillnaden är då att pumpen inte blåser 40% kraftigare.

Lanseringsdatum är alltid svårt, ibland släpper de sådan info vid mässor, så kolla den 22a febr så kanske du får svar på din fråga.

http://store.ecotechmarine.com/store/vortech/pump-upgrades

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...