Gå till innehåll

Tips på bra kalkreaktor, hela kittet.


addo

Rekommenderade inlägg

Nu har jag bestämt mig, jag vill köra kalkreaktor och inte balling. Däremot är jag inne i en stressig period, så jag tänkte ställa lite dumma frågor här istället för att forska själv :D

Finns det nåt ställe där man kan beställa alla delar inklusive CO2 flaska? Finns det tom. nått paket som innehåller allt, typ http://fish.aquaristic.net/TUNZE-Ca-dosing-plant-Comline-Kit-75.html

Vad är det för delar som behövs för att det ska funka bra?

CO2 flaska med regulator och ph-kontroller

reaktor

doserpump (eller är det onödigt?)

Har ni ett system ni är nöjda med får gärna beskriva det, och gärna tipsa om vart ni köpt grejjerna.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

grotech har en hcr 110 som är riktigt snål med gasen och ger riktigt bra utvärden.

Köp den + manometer + magnetventil + nålventil + doserpump så kör du gasen på timer!:)

Moderator's upplysning:
mod.gifInlägget redigerat med hänsyn till våra regler:

10.4 Marknadsföring eller värvning - Förutom det som omfattas av regel 10.3 så tillåter vi inte inlägg (eller ett forumbeteende i övrigt) vars huvudsakliga syfte verkar vara att marknadsföra ett visst företag, produkt eller tjänst, eller där man försöker locka besökare till en viss webbplats. Detta gäller både forumet, PM-funktionen, MSN, signaturen, avataren och galleriet.

Ändrat av ormet
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Moderator's upplysning:
mod.gif2.3 Om du inte håller med -Om du inte håller med, inte förstår varför eller anser att du eller någon annan blivit orättvist behandlad av en moderator så är det inte tillåtet att börja diskutera detta i forumet utan alla kontakter ska ske via PM.
Ändrat av ormet
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

En bra reaktor är Schuran Jetstream 1 som jag tycker går snålt på Co2.

Doserpump som levererar är Grotech sp 4800 som har funnits länge och har reservdelar.

Själv har jag en ph styrning från Sera som har inbyggd magnet ventil.

Regulator och Co2 flaska kör jag från AGA.

Lite dyra tillbehör men bra saker som funkar länge.

Patrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...