Gå till innehåll

Vad är detta för något?


Saltaren

Rekommenderade inlägg

Kan det vara så att det är en anemon?. Läste att anemoner går i cyklar där de blåser upp sig och sen drar ihop sig igen? Vilket den här gör, ser ut som på bilden som störst och ibland ser man den knappt alls då den dragit ihop sig till en liten klump bara.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Okej en följdfråga:

OM det nu är en anemon,bör jag placera om stenen den är på till en plats med mer ljus och bättre vattenflöde? Just nu befinner den sig på en sten på botten och sitter i "taket" i en slags grotta. Den har iallafall blivit större sen jag först upptäckte den, kanske är en indikation på att den trivs på sin nuvarande plats?

Ni får ursäkta lite dumma frågor, blir ju mycket av den varan när man är färsking .

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe, skit också, den är så tydlig för mig kanske för att jag vet vart den sitter, sorry :skrattar: Den har tyvärr samma färg som stenen, sitter typ i mitten av bilden, ser ut som en liten fransig tratt. Sitter i "taket" på det som ser ut som en grottöppning. Tyckte den syntes rätt bra på bilden :skrattar:

post-8826-14468935613893_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja det är precis den jag menar ! Tycker den är så tjock och kort för att vara en rörmask? Och under en period så hade den dragit ihop sig till en liten "geléklump". Fast å andra sidan så har jag noll erfarenhet :). Rörmask är ju också roligt å ha om det skulle vara en sådan. Tack för svar!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Liten uppdatering.. Vad detta än är, så har den delat sig till två likadana "organismer". Är jag helt fel ute om jag då utesluter attdet är en rörmask då de, vad jag har förstår, inte delar på sig när de förökar sig?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lite svårt att få till en bra bild, den/dom är ganska små tyvärr. Kollade in den du nämnde, och vet att jag har spanat på den innan om det skulle kunna vara en sån. Konstiga är att den har inga tenakler riktigt, ser mer ut som en blomma med små spetsiga blad, grå och svart i färgen.

Kul å se vad det blir av den när den växer.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...