Gå till innehåll

Köpa levande över nätet.


Saltaren

Rekommenderade inlägg

Hej här är jag igen, hehe.

som färsking så tänkte att det skulle vara super enkelt at få tag på det man ville ha i sitt akvarium. Bara att googla på fina bilder på fisk, kräldjur och koraller, sen göra efterforskning på efterforskning på efterforskning... Och sen så är det ju bara att åka och köpa det man bestämt sig för ...eller? .. Upptäckte såklart att det är inte det lättaste att få tag på vissa saker.

Bor i Uppsala och vi har ju en väldigt bra saltvattensaffär här men han har ju inte allt.

På nätet går det ju att få tag på det mesta, tex från Triton akvarium och liknande.

Känns dock lite läskigt att köpa saker utan att ha sett dem med egna ögon först?

Tänkte höra lite om ni har några erfarenheter av att handla på nätet och få hem via post, erfarenheter av just Triton och liknande webbaffärer?

tack på förhand

mvh / Erik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Inte direkt så långt för dig att åka till Triton och kika på sakerna om du är orolig, men all erfarenhet jag har av Triton är positiv. Tror inte alls du skulle bli besviken :)

Även handlat levande från Tyskland, och positivt överraskad där också :)

Jag skulle handla från de "välrenommerade" butikerna online, koraller och lägre djur har jag inga problem att köpa online, fisk skulle jag endast köpa efter att jag sett dem i butik.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ja, jag har handlat lite hårdvara från triton och tycker dom verkar riktigt bra. Skulle köpa pipetter, men då ringde dem till mig dagen efter och sa attde jag ville ha var slut så då skickade dom med några extra fast i en annan storlek, så fick fyra st gratis, hehe..

Jag känner likadant när det gäller fisk, att man vill gärna se först, men har varit osäker på om det är lika viktigt för koraller, hur de ser ut från början behöver ju inte vara detsamma som hur de kommer se ut senare eftersom de växer och förändras heltiden .

tack för svar blackizzz .

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

akvariehobby heter den, ligger i Boländerna.. Fast kan va att den heter djurhobby också. Får ofta in nya saker.. Jag har svårt att hålla mig borta längre än ett par veckor, och då har det alltid funnits nått nytt som man såklart bara MÅSTE ha .

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet att den inte fungerar bslask. För att få upp den ett år till måste jag punga ut med 1200 till. tveksamt om jag är sugen på det.

@Ilma Waze har man ju inte hemma på datorn? Sen är det ju ingen överskådlig karta och en appman måste installera. googlemaps finns på alla plattformar och fungerar dugligt :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet att den inte fungerar bslask. För att få upp den ett år till måste jag punga ut med 1200 till. tveksamt om jag är sugen på det.

oj, är det hosting som är så dyr eller vad är det som driver kostnaden? Hann ju aldrig se sajten live, men om den var hyfsad borde du kunna få någon akvariebutik lite sugen att sponsra med en banner, liknande?

Iallafall saknar jag en översikt på var det finns saltbutiker så man kan planera ett besök när man är ute å åker.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...