Gå till innehåll

Red sea reefer 250.


akejan

Rekommenderade inlägg

1 timme sedan, akejan sa:

Så har min mp40 lagt av. Har kontaktat webbutiken så vi får se vad som kommer att hända.

Karet har nu bara en liten pump så korallerna trivs mindre bra 

Exakt vad är det för fel på den?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hade samma igår på min och verkar allvarligt enligt vortech länken här:

 

http://ecotechmarine.com/faq/troubleshooting/q-my-pumps-driver-is-blinking-what-do-the-different-led-error-codes-indicate

 

Men jag ryckte ur strömkabeln ur styrenheten och stoppade tillbaka den och den har gått sedan dess.

Kan också ha varit så att jag tog loss torr delen från våtdelen och satte ihop dom igen.

Prova du också.

Ändrat av flash
  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Karet blir "stabilare och stabilare" till och med algerna börjar minska på sanden. Undrar varför?

Tog bort filtersockorna för flera månader sedan och har vid varje vecka spolat av filtermattan i kranvatten. Men sedan ett par veckor sköljer jag filtermattan i saltvatten i samband med vattenbytena. Jag har ökat den blå kanalen och minskat den vita kanalen på razorn och jag har börjat använda doserpump. Har dessutom matat mer frekvent de senaste veckorna.

Kan något av detta ha påverkat eller är det bara tiden/slumpen som gör att det ser bättre ut?

 

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
  • 1 månad senare...
  • 9 månader senare...

Precis beställt ett svart Reefer 250 och har med stora, runda ögon precis läst igenom din tråd. 

Ber om ursäkt för att jag väcker en så gammal tråd, men den slutade för abrupt för att jag ska kunna låta bli :)

MP10 kommer jag också att köra och anledningen till att den funkar, som jag förstått det, är att karet inte har 12mm glas mer än på framrutan, sidorutorna ska tydligen vara lite tunnare. 

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Precis beställt ett svart Reefer 250 och har med stora, runda ögon precis läst igenom din tråd. 
Ber om ursäkt för att jag väcker en så gammal tråd, men den slutade för abrupt för att jag ska kunna låta bli
MP10 kommer jag också att köra och anledningen till att den funkar, som jag förstått det, är att karet inte har 12mm glas mer än på framrutan, sidorutorna ska tydligen vara lite tunnare. 


Helt rätt, jag tycker mitt 170 är för litet :-)
Å jag har inte en enda fisk i än.



Skickat från min iPhone med Tapatalk
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

7 minuter sedan, Jokkmokksjocke sa:

 


Helt rätt, jag tycker mitt 170 är för litet :-)
Å jag har inte en enda fisk i än.



Skickat från min iPhone med Tapatalk

 

Hehe, jag var först helt säker på att det var 170 jag ville ha.. men efter att ha bildgooglat och dagdrömt vidare så fick det bli storebrorsan. 

Misstänker dock att man alltid kommer vilja ha ett större än man har :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe, jag var först helt säker på att det var 170 jag ville ha.. men efter att ha bildgooglat och dagdrömt vidare så fick det bli storebrorsan. 

Misstänker dock att man alltid kommer vilja ha ett större än man har

 

Ja så är det haha.

 

Om du är på Triton i Täby någon gång så har det ett 350 precis vid entren.

 

Skulle du inte köra igång efter sommaren...hehe :-)

 

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

1 timme sedan, Jokkmokksjocke sa:

 

Ja så är det haha.

 

Om du är på Triton i Täby någon gång så har det ett 350 precis vid entren.

 

Skulle du inte köra igång efter sommaren...hehe :-)

 

Skickat från min iPhone med Tapatalk

:)

Bor i Skåne så Täby lär jag inte ha vägarna förbi, tyvärr. Har dock beställt lite grejer från Triton! 

Haha jo... men fick ett bra pris på 250:n så tyckte det var lika bra att få hem det. Planen är dock fortfarande att avvakta tills semestern är avklarad. Planerar att vara bortrest i 2-3 veckor, och jag vill ju inte missa uppstarten! 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor


Bor i Skåne så Täby lär jag inte ha vägarna förbi, tyvärr. Har dock beställt lite grejer från Triton! 
Haha jo... men fick ett bra pris på 250:n så tyckte det var lika bra att få hem det. Planen är dock fortfarande att avvakta tills semestern är avklarad. Planerar att vara bortrest i 2-3 veckor, och jag vill ju inte missa uppstarten! 


Ah ok

Hehe..ska bli intressant att se om du kan hålla dig :-)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...