Gå till innehåll

Bottenskiva för montering i akvariet


peterj66

Rekommenderade inlägg

Jag är sugen på att limma en skiva i botten på mitt akvarie. Tanken är att ytan ska spacklas med silikon och sedan strösslas med sand. Anledningen är att jag vill undvika att man ser botten av akvariet om cirkulationspumparna skulle blåsa bort den lösa sanden jag tänkte ha ovanpå.

sedan blir ju en bonus att glaset får lite extra skydd från fallande sten och liknande.

Mitt problem är att jag inte lyckats hitta någon lämplig skiva till överkomligt pris och det är här jag behöver hjälp med tips. En del använder ju BTNs bakgrunder, men de är lite för dyra för min smak.

Så är det någon som har tips på en billig skiva i ett material som silicon kan fästa på?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kikade på BTN och även på Juwels billiga svarta som är barkmönstrad, men som skulle kunna ge ett sjysst vågmönster på botten om man limmade på sand. BTN var dock lite för dyr även om det kan bli riktigt snyggt.

Problemet är att enstaka moduler är ok, men när det ska täcka 80x80 så blir det lite väl dyrt. Biltemas plexiglas 600x600x4 för 139:- verkar vara mest prisvärt än så länge.

Känner att DIY djävulen vaknar när man tänker på vad man skulle kunna bygga av det , men får väl behärska mig tills min bänk är klar :) . Som vanligt tar allt längre tid än man tror. Men en fejk botten hinner jag nog med

medan färgen torkar.

Lite OT, men är det någon som vet var man får tag i plastklämmor i plast för att koppla pump till slang?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...