Gå till innehåll

Vad gör min bubbla här nere?


Rekommenderade inlägg

Sen allt hände med mitt kar så har min bubbla suttit högt upp mellan 2 stenar, men sen igår sitter den långt ner mot botten och jag fattar inte varför.

Är det något som är fel i karet som gör att den flyttat ner så långt från ljuset?

post-8322-14468935896253_thumb.jpg

Före satt den här uppe.

post-8322-14468935896726_thumb.jpg

post-8322-14468935896492_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ser inte så tydligt men det ser ut som någon vit hinna som ligger över polyperna.

Eller är det bara en fotovilla?

Ibland kan dom bli tjuriga och gömmer sig. Men dom brukar komma igen.

Sedan vet jag att innan/när dom delar sig så drar dom sig undan och kommer igen några dagar efter delning.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nej det är kameran och ljuset som gör det, så det kan vara delning på gång?, men denna individ är inte särskilt stor ännu.

Jag har en större som för närvarande är inhyst i mitt 36L kar, men den ska flytta in i 250L när det är klart :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Inget ovanligt beteende hos anemoner.

Ibland vandrar dom iväg.

Anledningarna kan vara flera.

1. Den har blivit för stor och behövde en bättre plats

2. Något stör den.

3. Den mår dåligt.

4. den skall snart dela sig.

Tålamod är nog det enda som funkar. Se om den är mottaglig för mat.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hahaha, det blev nr 4:a för nu har jag en mycket mindre bubbla med och den stora har klättrat upp på sin vanliga plats igen :)

Knepiga djur skulle vara intressant att se hur dom gör med egna ögon, men 2 bubblor i det här karet är för mycket får försöka flytta den lilla

när mitt stora kar är färdigt :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min lilla bebisbubbla har flyttat sej från stenen och har satt sej på ett portabelt ställe, den åker runt på min ena turbosnäcka på en saitsingtur, hahahaha :)!

Flyttade stenen från 50L karet till 36L karet med bubblan för att den förhoppningsfullt skulle flytta från stenen så jag kunde lägga till baks den på sin plats igen i 50L karet.

Nu har jag 2 st i 36L karet men båda ska ner i 250L karet när det är redo att ta emot dem :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...