Gå till innehåll

Turbofloter 500


Rekommenderade inlägg

Tja

Efter en rengöring av min skummare så har jag fått problem med den.

Jag har aldrig rengjort den och den har använts i ca 5 månader, jag var nogrann med att sätta tillbaka allt precis som jag tog loss allt.

När den vart ren så skulle jag börja använda den igen..då plötsligt låter pumpen helt otroligt mkt..

jag skruvade loss den igen för att se om propellern slog mot nått, nej det är en sorts magnet propeller som snurrar men den ser ut som om den inte rör nått men låter som fan.

vad ska jag göra?

//Elvir

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja man kan vara nogrann men jag skulle ta isär igen och göra om.."propellern" är en impeller med magnet som sitter i alla pumpar vad jag sett..se till att den är ordentligt rengjord och att den kommer på plats korrekt med styrpinnen .provkör i hink innan du sätter tillbaka..Lät den inte innan så är det troligtvis något fel med ihopmonteringen tror jag

Ändrat av hagbard
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Aqua Medics impellrar har haft problem tidigare med att magneten spricker eller att nålhjulet lossnar. Då brukar det låta rejält. Kolla det ordentligt

hmm jag hoppas på att detta inte stämmer in på min skummare.. ska försöka rengöra och prova igen. i värsta fall ere väl bara att köpa en ny pump till den?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

gjort som sagt.. impelern har 2 plastringar runt om sig en på främre sidan och en på "bakre" insidan.. har rengjort o tittat men samma ljud kommer.. enda sättet att få bort ljudet är att klämma ihop delen där impelern går in i motorn.. det verkar sitta löst nånstans?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

efter flera timmars fixande så fixade jag den till slut.. var inge fel på den bara fel tillbaka placerad..

en gummiring som hade åkt in för långt i sitt hål där den skapade glapp för roterande propellern..

nu är det åtgärdat! tack för hjälpen.

//Elvir

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...