Gå till innehåll

KH/pH buffer pulver på korall!!


Saltaren

Rekommenderade inlägg

Skulle buffra KH/pH nyss, ett snabblösande pulver från salifert som man ska ha i direkt i akvariet. När jag hällde i det så hamnade en liten del pulver på min frogspawn som drog ihop sig direkt, nu är den indragen trots ljuset på, vilket den aldrig brukar vara.. Har varit så i ca 10 min bara, men är endå orolig att jag skadat den!?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Usch!! Ett av huvudena på min frogspawn har tappat hälften av sina tentakler sen igår .. Så himla tråkigt!

Hädanefter ska jag blanda pulvret i vatten vid sidan om först innan just tillsätter det.. Säkert så man ska göra egentligen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Precis som du planerat så är det i regel bättre att lösa i vatten innan man häller i karet, om man inte har sump eller överrining eller något annat bra ställe att hälla pulvret i.

Har du tur så återhämtar sig korallen igen, men det kan gå hur som.

//Marko 'DaTrucka' (via mobil).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag hällde i för snabbt tror jag.. har använt detta pulver förut en gång och då gick allt bra.. lider med min stackars korall, den har trivts så himla bra sen jag köpte den och ett huvud har börjat dela på sig. Hoppas verkligen den lyckas återhämta sig

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...