Gå till innehåll

Nytt salt från Deep Ocean


salta wille

Rekommenderade inlägg

Fick mail av Deep Ocean om ett nytt salt. Tror att de flesta här har fått samma mail. Min fråga är nu om det är billigt?

[TABLE=class: data-table]

[TR=class: first last odd]

[TD][h=3]Sybon reefsalt 3x6,6kg[/h] [/TD]

[TD] 255,00 DKK [/TD]

[TD=class: a-center]1[/TD]

[TD] 255,00 DKK [/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE=class: data-table]

[TR=class: first]

[TD=class: a-right, colspan: 3]Subtotal [/TD]

[TD=class: a-right last] 255,00 DKK [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: a-right, colspan: 3] Levering & håndtering (Standard Levering - Standard Levering) [/TD]

[TD=class: a-right last] 300,00 DKK [/TD]

[/TR]

[TR=class: tax-total]

[TD=class: a-right, colspan: 3] Moms

[/TD]

[TD=class: a-right last]51,00 DKK[/TD]

[/TR]

[TR=class: last]

[TD=class: a-right, colspan: 3] Total

Har inte skickat iväg beställningen innan jag vet om det är billigt eller alldeles för dyrt.

[/TD]

[TD=class: a-right] 555,00 DKK

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

För det första är det inte ett nytt salt , har funnits sedan 2009 om jag inte kommer ihåg fel :) köper du det på aquaristic .net kostar det ungefär 44 € med frakt ....tänk på att dkk står i drygt 1.25 sek. Jag har själv tänkt pröva detta salt , men avstod pga att det är hopplöst att få tag i nån riktig information om saltet

Mvh

Micke

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Köpte på aqaristik.net salt + en 10 liters hink med torrfoder. €83,15 + frakt 100 spänn

hade jag skickat härifrån till Tyskland så hade det kostat mer än 685 spänn horribelt.

Ska bli intressant hur pass bra saltet är. Har ju ingen erfarenhet mer än Instant Ocean och Red Sea Coral Pro

Nu har man varit otrogen mot den lokala handlaren.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

I måndags 15/6 ringde min lantbrevbärare tt han hade ett paket på över 20 kilo och att han inte hade plats i bilen den dagen. Han undrade om jag var hemma på tisdagen så kunde han lämna då, men jag var inte hemma på tisdagen då han var hos mig, så jag åkte o hämta paketet istället.

Frågade postdamen vid utlämnsstället vad detta paket skulle ha kostat att skicka till Tyskland Det är inte att skicka ett sådant tungt paket med posten, då det bara får väga mx 20 kilo. Jo men vad kostar ett 20 kilospaket att posta frågade jag då. Över 1000 kronor svarade hon. Jag talade om för henne att det bara kostar under 100 kr att skicka från Tyskland, varpå hon blev tjurig och svarade "tur för dig då!"

skit samma. På paketet står det hur man skulle blanda. 1/2 cup salt med en US gallon för att få 1,021 salthalt vid 25 grader.

Blir sned, hur mycket är en 1/2 kopp? och en US gallon?

Tacksam för svar Är för lat för att googla.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Frågade postdamen vid utlämnsstället vad detta paket skulle ha kostat att skicka till Tyskland Det är inte att skicka ett sådant tungt paket med posten, då det bara får väga mx 20 kilo. Jo men vad kostar ett 20 kilospaket att posta frågade jag då. Över 1000 kronor svarade hon. Jag talade om för henne att det bara kostar under 100 kr att skicka från Tyskland, varpå hon blev tjurig och svarade "tur för dig då!"

Slutsatsen är att det blir helt orimligt för en svensk handlare att konkurrera med tyska handlare. Både om svenska kunder och framför allt kunder i Tyskland eller i övriga EU (tex grekland)...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...