Gå till innehåll

Installation av Osmosanläggning.


Kubiken1891

Rekommenderade inlägg

Jag har gått och köpt en V2 Pure 75 RO anläggning men prylarna som följer med för matarvattnet förutsätter att man vill göra hål i befintlig vattenledning :(

Nån som har koll på vart man kan få tag på nån typ av Gardenakoppling där man kan fästa 6mm slangen i kranen?

Den prylen som följer med är nån form av handske man sätter över rörledningen och sen skruvar in en pigg som tar hål på röret.( funkar säkert skitbra men är ju lite problem om man sen ska flytta prylarna)

Nån som kör RO hemma och råkat ut för nåt liknande el har en bra lösning?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Håll lite koll på exakt storlek, om det är 6mm eller möjligtvis 1/4" (?) som ju motsvarar ca 6.3mm...

Jag hade snarlikt problem när jag köpte ny kyl med vatten/ismaskin - då fick jag med slang som var i tum men på Bauhaus och Electrolux Home samt en stor VVS-firma inom Comfortkedjan fanns det bara mm-storlekar, och då hade man fått en läcka. Själv löste jag det med en konvertering på en annan del i "kedjan" för just kylen - men i ditt fall kan det bli klurigare. Så vill bara göra dig uppmärksam på att verkligen kolla om det är mm eller tumstorlek, så du köper rätt om du hittar något. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tackar för all feedback.

Jag har löst det tillfälligt med att fästa en rörbit på kranen där jag sen fäste medföljande "handske" (läckte lite men fick ut mina dunkar ialla fall)

Jag har beställt den som phrusher använde men det tar ju 2-3 veckor från ebay så detta får duga tills dess.

Jag har kollat med lokala byggvaruhus (Byggmax,Bauhaus,Hornbach och så vidare) men ingen hade nåt som ens liknade detta.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...