Gå till innehåll

Blå fisk


Tobbe77s

Rekommenderade inlägg

Frugan vill väldigt gärna ha en blå fisk, hon är så sugen att hon skulle vilja uppgradera till större kar så hon kan köpa en "Doris" fisk, men har haft ett 720 kar i många år innan jag startade ett 200 liters saltvatten och jag är inge sugen på att köra med ett större kar förrän jag hittat ett lämpligt hus att köpa då det är en sån mardröm o flytta stora kar med fisk o allt, så tips på snygga blå fiskar som passar i ett 200 liters kar mottages. I karet finns 2 clowner, 1 liten gul kirurg, 1 midas blenny (coolaste fisken jag sett) samt 1 dottyback, koraller tror jag mestadels blir lite knappar. Och ja, jag vet att gula kirurgen kommer växa ur mitt kar, förhoppningsvis så tar det nått år iaf.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Den blå frökenfisk som är gul på magen sägs vara lite fridsammare, den heter Hemicyanea, vilket lämpligt nog betyder halvblå! Den med gult bara på stjärten är ofta kaxig. Aggressionen riktar sig mest mot artfränder så har man tänkt sig endast en är det nog hugget som stucket. Jag har tre Hemicyanea och de går bra ihop även om det kivas lite emellanåt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har du kollat på Centropyge Acanthops alt C Argi? Fantastiskt roliga fiskar som far runt i revet. De kan dock ge sig på koraller. Själv har jag en acanthops som jag haft snart två år som noppat lite på koraller men aldrig så att någon skadats allvarligt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...