Gå till innehåll

Matthias_h Red sea Reefer 450


Matthias_H

Rekommenderade inlägg

Efter en del förfrågningar om att jag ska starta ett tråd här på SG så drar jag nu igång en.

Har inte varit så aktiv här på ett tag nu sen husköpet :smiley9:

Har redan lagt ut endel bilder på FB för er som följt mig där :ler:

Som det står i rubriken är mitt nya system ett Red sea reefer 450 som är fantastiskt fint och välbyggt

man märker att dom tänkt till tycker jag. möbeln är supersnygg och rejäl samma akvariumet.

Gillar själv även när man tänker på alla detaljer för att få det så snyggt och bra som möjligt.

Tekniken som jag skaffat och haft sen innan är följande.

*Belysning Pacific sun Triton s 3st paneler.

*cirkulation Vortech MP40 QD (alltså nya modellen)

*Skummare är deltec 1456

*returpump Jebao DCT6000

*UV eheim 11watt. (kommer att bytas ut eller kompletteras med ett till isåfall deltec 20w ej bestämt)

*ska skaffa reaktorer också samt lite smått och gott.

vattenpåfyllningen kommer jag testa köra det som red sea har med i paketet annars har jag tunze 3155 i mitt kar som redan är igång.

bjuder på endel bilder eftersom bygget går frammåt. hojta till om ni vill veta något som jag förstått ät många nyfiken på reefer serien.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo riktigt fina :-) är rätt händig på bygga och klura men kände att man får aldrig samma finish på hemma meckande som reefer sen tycker jag det var samma pengar :-)

idag ska karet in i huset och se hur det blir med karet på möbeln :-)

väntar på returpumpen och cirkulationspumparna som är skickade :-)

klurar lite på sätta in något hyllplan i teknikskåpet för doserpumpar osv :-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Köpte hyllplan på Bauhaus och fick de sågade på plats. Satte fast en träkloss med skruvtving och borrade för fräsa ut halvcirkelformade spår i hyllplanen.

Jag borrade också grunda hål i skåpet och satte in "ikea-bärare" som planen vilar på.

Lite Billy bokhylla över det hela

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har kört quietdrive sedan mars och jag kan faktiskt inte tänka mig något annat märke! Sedan om man har en ghl dator så har man ännu fler inställningsmöjligheter med ecotech modul. Så visst är priset lite högt, men det är det värt!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gött! Har du haft vortech tidigare? Vore intressant med en liten recension sen :)

Har kört vortech mp 10 i ett par år och så var glaset för tjockt så givet att köpa premium pumparna igen:-)

har provkört dom och var ska man säga inte helt förvånad att dom är knäpptyst och ett jäkla drag i dom :-)

korallerna som står i sanden blåste iväg då jag testa dra på fullt ;-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Idag har jag kapat till hyllplanet till skåpet till karet och även gjort ett 80 liters vattenbyte.

sparade vattnet och satt in det i mitt juwel rio 240 som får agera mellanlandning :-) uppdaterar med bilder eftersom det går frammåt :-) med lite tur är nya karet på plats lördag och fylls söndag:-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

post-7630-14468936300064_thumb.jpgNya red

sea Akvariumet på sin plats :-) grymt fina kvalite rakt igenom ;-) måste börja limma upp alla koraller kommer ta en stund :-)

sen ska jag börja bygga i skåpet där all el ska vara och sätta in hyllplan samt doserpump osv :-) försöker få ut lite bilder eftersom ;-)

post-7630-14468936299397_thumb.jpg

post-7630-14468936299624_thumb.jpg

post-7630-14468936299847_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...