Gå till innehåll

Vilken skummare är bäst?


izfisk

Rekommenderade inlägg

Då det är mycket smak och tycke så är frågan omöjlig att svara på, men jag upplever att man får lite vad man betalar för om man ligger på prisklass runt 2-5000kr. Därunder så blir man lätt besviken och däröver blir man nog väldigt nöjd, men antagligen hade man blivit lika nöjd med en lite billigare också.

Sen beror et så klart på hur stort kar man ska skumma ur och hur hög belastning man har, så frågan är nog rent omöjlig att ge ett mer rakt svar på än så. Det anser iaf jag. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Alla tycker olika på denna front.

Men jag personligen har slutat stirra mig blind på märkesskummare, fina namn på finesser m.m.

Jag är supernöjd med min Coral Box D700. Tyst, väldigt effektiv och lätt att rengöra.

Allt jag letar efter i en skummare. :)

Den skummar för fullt när jag har lite nitrat i karet. Matar jag för lite så går den ned i produktion.

Tycker att det indikerar på att den håller undan väldigt effektivt i mitt 490-liters.

Den är för övrigt till salu nu när karet plockas ned om den skulle vara av intresse.

Edit: Tycker Laggemans inlägg stämmer rätt bra med mina egna tankar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...