Gå till innehåll

Coral Box D700 problem.


Kubiken1891

Rekommenderade inlägg

Jag har haft en Coral Box D700 igång i snart 2 veckor nu och har lite frågor till nån som kör denna modellen.

Motorljudet låter ganska högt (jag hör det 2 rum bort och då kör jag ändå på nivå 3 bara,det blir knappt någon skillnad om jag lyfter upp skummaren 1cm från botten så det är inte vibrationer som fortplantar sig i sumpen)

Jag plockade isär skummaren och försökte kolla om det satt nånting i motorn men jag kunde inte se något.

Igår började det komma nåt väsande ljud, det visade sig vara insuget i luddämparen som drar in luft så det låter som en liten jetmotor, är detta nåt som försvinner el ska man försöka bygga på ytterligare ljuddämpare på dom 2 insugsrören?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Låter väldigt konstigt. Kolla så att det inte sitter skräp, sniglar eller dylikt i impellern mellan plastpinnarna.

Ljuddämparen ska inte låta alls, kollat så att det inte är trångt i insugsröret av saltkristaller eller liknande?

Plocka isär exakt hela skummaren och rengör med en tandborste t.ex. Min skummare var i princip helt ljudlös på nivå 3 (som jag i princip alltid körde på).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Måste ju vara nått fel på pumpen, jag har en Coralbox d500 och den är helt tyst på läge 7 av 8, kör jag den på fullt så hörs den lite om jag har skåpdörren öppen, har dock en mindre pump (dc2000) än vad du har i d700, men dc3000 som du har i din skummare har jag som retur pump och den är helt tyst upp till steg 6 av 8.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...