Gå till innehåll

Bruna koraller


Iceaxeon

Rekommenderade inlägg

Hallå där ute

Mina mjukisar har under en tid gått från gröna till tråkigt bruna. Har letat runt och har för mig att jag läst något om ljus o zooanxeller men hittar inte det och står nu undrande om vad som är felet. Ljuset idag består ju av led vita o royalblue. Kan det vara avsaknaden av annat ljus som gjort att färgen brunat till? De växer och så även den gröna ogräset till de grön stjärnpolyperna är riktigt dassigt bruna.

Så, vad är er spontana tanke kring dassigt bruna mjukisar?

Byter givetvis vatten o har bra värden.

Mvh Johnny

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

hoj

jag såg nu att mitt fosfat test passerat bäst före och köpt nytt. mäter hisnande siffror runt 1 vet inte riktigt då färgnyanser och jag inte lirar riktigt. men ser att det ser nästan lika ut. det kan ju vara så som du säger där stig. det jag häller i vid behov är ju tex om mg sjunker så häller jag i lite sånt lika så ca o kh. har nu ett vattenbyte i det närmaste och där ligger jag på 1.024 enligt mätaren (refractometer kalibrerad) led ljuset är sånt där hemma bygge ifrån aquastyle. Royal blue o White o tre rosa? ska mäta fosfat i det nyblandade också, har aldrig tänkt på det. kh ligger runt 7 o ph 8. är på men då den är dålig så funkar den siså där tunze9002 ny ligger på inköpslistan. har pyttat i fosfatremover och väntar spänt dock inget kol. hur ofta är det så att saltet knasar? har man rätt att byta hink? det har hänt under en längre tid men då man slagits med cyano o annat gegg och det har vid vissa tillfällen varit när att slängas ut genom fönstret så har jag inte lagt tanken på att korallerna faktiskt gått från vackert grönt till bajsigt brunt. dock växer de och där skimmrar det grönt.

men jag ska kolla det nya vattnet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...