Gå till innehåll

Vit larv som simmar?


rolnor

Rekommenderade inlägg

Jag har haft karet igång sedan Maj i år och allt går bra, mina djur växer och trivs. Jag såg idag en vit larv ungefär 2-3 cm lång, kanske 4mm tjock, med avsmalnande kropp. Den simmade som en spermie och var snabb. Jag blev överraskad för jag har inga fiskar i karet och jag har inte köpt nåt nytt på flera månader, alltså jag har normalt inget dom simmar överhuvudtaget. Vad kan det vara? Jag har astreasnäckor och en lobophytum och en del makroalger. Den gömde sej i filtersvampen och när jag försökte dra loss den gick den av på mitten, eländes klantigt. Jag hoppas nu att det dyker upp fler. En ormsjöstjärna har jag också och en del smådjur aphiopoder tror jag dom heter.

Tacksam för svar.

roffe

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

OK, jag är tacksam för svar även om det blev lite motstridigt. Kan det vara nån annan slags larv? Den verkade blind och simmade in i allting, sen hittade den filtersvampen och måste ha fått fäste där på nåt sätt eftersom den gick av när jag försökte dra loss den. Det jag hoppas är att det finns fler som kanske dyker upp då ska jag vara försiktigare. Jag startade karet med levande sand, kan det vara nåt som lever under sanden? Den måste ha gömt sej ett bra tag för att kunna bli så stor innan jag fick syn på den.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...