Gå till innehåll

Vilken metod använder ni för Nitrat/Fosfat.


campokatt

Rekommenderade inlägg

  • 2 veckor senare...

Lånar tråden. Mitt kar står bredvid tv-soffan och delar av familjen stör sig på luftpumpen som driver min Mame-skummare. Ser ni någon nackdel med att sätta en timer på luftpumpen så den slår av mellan sig 17.00-00.00? Övrig tid kan den vara på utan att störa någon.

 

Pumpen är en Eheim 100 vilket ska vara en av de tystare pumarna, så tror inte jag kan byta till något bättre, dock kanske bygga in den på något sätt?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lånar tråden. Mitt kar står bredvid tv-soffan och delar av familjen stör sig på luftpumpen som driver min Mame-skummare. Ser ni någon nackdel med att sätta en timer på luftpumpen så den slår av mellan sig 17.00-00.00? Övrig tid kan den vara på utan att störa någon.

 

Pumpen är en Eheim 100 vilket ska vara en av de tystare pumarna, så tror inte jag kan byta till något bättre, dock kanske bygga in den på något sätt?

Beror på om du har någon form av biologisk rening, i så fall borde det inte vara problem om du inte har ett hårt belastat kar. Alternativet är att bygga en låda i förslagsvis mdf som är ljuddämpande och sedan klä den invändigt med ljuddämpande matta från tex Biltema.
  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Beror på om du har någon form av biologisk rening, i så fall borde det inte vara problem om du inte har ett hårt belastat kar. Alternativet är att bygga en låda i förslagsvis mdf som är ljuddämpande och sedan klä den invändigt med ljuddämpande matta från tex Biltema.

Tack för svar, anser inte att jag har ett hårt belastat kar med en (snart två) små fiskar i. 

Ska prova timer på skimmern så får vi väl se, har ju hittills kört helt utan så det borde inte bli sämre..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...