Gå till innehåll

DropReef projekt


J_Green

Rekommenderade inlägg

post-6467-14468936624773_thumb.jpg

Har lagt ner mitt 3000l kar för ett tag sedan, tänkte höja nivån ett steg med mitt andra kar. Det blir på 650l plus 250l sump, inriktning stenkoraller. Nu väntar jag på dom sista glasbitarna till förstärkningen i överkant innan provfyllning, det kommer förmodligen hagla in åsikter ang konstruktionen och att det inte kommer hålla, men jag måste bara prova innan jag lägger det åt sidan för ett helt vanligt kar!

post-6467-14468936624997_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jodå! Tanken var att ha det som rumsavdelare men blälklaget i det stora rummet ligger åt fel håll för det. Så det får bli i källaren på gjutet golv med klinkers så man kan balta på utan större slitage! Dom stora sidorna är som nämt sågade på vinkelsidan, limmat av mig och farsgubben.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Dela gärna med dig av mått och annat kul! :-)

ser att du limmat i förstärkningar i djupa delen, någon som vet hur stor skillnad det gör?

inte värt att lägga på väggen upp mot låga delen och i botten på låga delen också?

den dagen du ledsnar och vill byta med mitt shallow kar, bara att höra av sig! ;-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Jag har limmat ihop en hålborrad överrinningsbox som jag ska limma på gaveln, och därifrån rördragning ner till sumpen, men jag väntar med detaljerna tills efter nu i helgen då jag ska provfylla karet. Har aldrig varit så nervös inför fyllning som nu...

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
  • 4 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...