Gå till innehåll

Hjälp med att starta upp


skatan

Rekommenderade inlägg

Har tankar om att starta upp ett akvarium i storleken 80-200 l men tänkte vänta tills efter semestern vid årsskiftet. Jag postar inlägget här eftersom jag funderar på olika lösningar och är intresserad av att ta hjälp av någon som vet vad de gör.

Antingen genom att skaffa begagnade produkter eller också köpa helt nytt. Min förhoppning var att att hitta någon engagerad själ som kan tänka sig att rådgöra (förklara vad jag skall göra och varför) och hjälpa till i hela processen till och med att livet existerar innanför glaset och att det hela rullar på.

Tänker att det gör att jag själv kan vara med på processen, lära mig samtidigt som att de hela inte riskerar att gå åt skogen. Självklart skulle hjälpen kompenseras..

Bor i centrala Göteborg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Läs igenom https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?17503-Mina-erfarenheter-av-att-starta-upp-ett-saltvattensakvarium

Sen tar du kontakt med någon av dina butiker och låter dom hjälpa dig, tar med dig av allt dom sagt hem och funderar.

Sista du vill göra är att kasta ut ett par tusen och sen komma hem och efter 3 veckor komma underfund med att du skulle gjort helt annorlunda.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...