Gå till innehåll

Välkomna till nya Saltvattensguiden.se!


ormet

Rekommenderade inlägg

Vi är nu på en ny plattform, Invision Power Suite, och har en ny grafisk profil. Som ni säkert märker har det skett en del andra förändringar på forumet.

 

  • Bilduppladdningen har förbättrats avsevärt.

  • Forumet är även numera anpassat för mobiltelefoner. För dem som inte gillar Tapatalk är detta goda nyheter.

  • Antalet forumkategorier har bantats rejält. Istället har vi implementerat ett system med prefix för inlägg.

  • Vi är nu förberedda för att uppgradera till den senaste versionen av IPS som ger ytterligare stora förbättringar i den mobila upplevelsen.

  • Den nya galleri-funktionen hoppas vi ni kommer uppskatta.

  • Forumet har numera även en chat för att kunna prata salt i realtid!

 

Det har även skett stora förädringar under huven vilket endast syns för oss i föreningen. Vi som sköter om Saltvattenguiden.se uppskattar detta mycket och tror det kommer leda till snabbare respons från vår sida.

 

Migreringen till ny plattform har dock inte varit helt utan problem. Vissa finns det lösningar på, andra inte.

 

PM - Vissa PM kommer att visas som olästa, trots att de är lästa.

Lösning: Klicka "Nya" så att olästa PM visas, klicka i rutan till höger ovanför era PM för att

markera alla PM som visas och gå sedan längst ner och välj "Markera läst" och klicka på "Skicka".

Upprepa tills alla är olästa.

 

PM - Vissa PM som var olästa, visas som lästa.

Lösning: Kolla era senaste PM, så att ni inte missat något.

 

Avatarer - Vissa avatarer har blivit fel.

Lösning: Gå in på er profil och lägg in rätt Avatar.

Om ni inte har er gamla avatar kan ni kontakta en moderator  så hjälper de er.

 

Bilder - På vissa inlägg visas bilder som thumbnails i botten av en post istället för rätt position i posten.

Lösning: Ingen.

 

Tack - Inga Tack följer med i migreringen. Vi kommer manuellt översätta Tack till det nya Reputation / Rykte / Like-systemet. Detta kommer ta lite tid och vi ber er ha översikt med detta.

Förutom det som vi nämnt ovan kommer vi justera och finputsa en mängd olika saker under kommande veckorna. Så var beredda på att en del förändringar kommer ske.

  • Gilla 6
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej.

Förmodar att fler upptäckt nedan.

När man googlar/söker på något och får träff på guiden, så kommer man bara till startsidan.

Det hänger ihop med att vägen till tråden förändrats med nya plattformen?

Är det omöjligt att hjälpa sökmotorer att hitta rätt tråd?

Exempelvis söker jag nu samtidigt på Christian shallow reef på Google. Skickas till startsidan.

Nya trådar/senast uppdaterat funktionen gillade jag i gamla forumet, något som kan fås med i framtiden?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag saknar också det flöde med nya inlägg som var så lätt att få en överblick på tidigare. Känns nu som att det knappt är några nya inlägg jämfört med tidigare, men troligen så missar jag väl allt och orkar inte söka igenom. Förut såg man väl de senaste 10-20 + att man såg den första meningen i det nya inlägget vilket gjorde att man direkt kunde se om det låg i ens eget intresse att läsa det:-) En annan sak, visas inte längre vilken del/ort i Sverige man finns, fanns väl under namn/profilbild tidigare. Jag tycker inte att "visa nytt innehåll" är detsamma. Vill ogärna klaga för det är mycket jobb nedlagt på detta kan man tänka, fast jag tycker det känns mer ansträngande att gå igenom saker nu än tidigare, men det är kanske bara jag.

Ändrat av DanneI
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ah du menar blocket till höger? Det är på gång. Finns ingen automatisk funktion för det i detta forum så vi får skriva ett eget sådant block. Det ligger på test nu för oss i föreningen.

 

Alla synpunkter är bra. Vår nya plattform skall arbetas på stenhårt så den blir så bra den bara kan bli och det kan bara hända med era synpunkter och åsikter.

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Detta har ni fått till bra! Bra jobbat!..min enda issue kanske är tack..men det kanske ni tänkt på? har inte hunnit tacka någon ännu för ett inlägg...kanske inte är så dumt ändå med att gilla som fejjan? Kanske en ickefråga men gilla gör jag gärna..tacka blir för högtidligt

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Jag får en del mejl på trådar som jag markerat som favoriter, det fick jag inte förut. Hur stänger jag av det?

Det finns ju en länk i mejlet men uppfattar det som att man då tar bort favoritmärkningen?

Tryck på pil-ner bredvid ditt namn längst uppe till höger och välj: "Innehåll jag följer".

Där kan du sedan välja "Ändra" och välja hur du vill följa ämnet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 år senare...

Hela sidan ser märklig ut med Safari som jag oftast använder, hela bakgrunden är solid blå, vissa funktioner fungerar ej trodde ni uppdaterat ngt.. Testa med Chrome nu men då ser jag att det är som innan.

 

Gjorde en rensning av allt på Safari nu och då blev det normalt igen så var ngt tillfälligt strul med min webbläsare.

Ändrat av DanneI
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...