Gå till innehåll

Om du upplever problem med uppdateringen den 7 november 2015


Rekommenderade inlägg

Köp och sälj? 

Tror det finns möjlighet att ange var i landet användaren är belägen om man angett det i sina inställningar. Så att det kommer upp i köp och sälj delen. 

Sedan vore det bra om sålda annonser även markeras som sålda på rätt sätt och inte som det tidigare varit att säljare kompletterar sitt inlägg med såld utan så som det skulle funger i det gamla forumet men ingen använde då beskrivningen kanske inte var tydlig nog. 

https://saltvattensguiden.se/index.php?/topic/26825-tips-n%C3%A4r-ni-l%C3%A4gger-ut-en-annons-i-k%C3%B6p-s%C3%A4lj/

  • Gilla 2
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

När man gör en sökning så sorteras inte inläggen i datumordning efter senaste inlägg. Trots inställning på fallande eller stigande ordning.

 

Edit:

Förtydling.

Till vänster så ser man information om senaste inlägg medan till höger så ser man någon annan tid som systemet sorterar efter.

post-316-0-18904600-1447061263_thumb.png

 

Edit 2:

Inte blev bilden stor men klickar man på det så går det att läsa.

Ändrat av Linnex
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

När man gör en sökning så sorteras inte inläggen i datumordning efter senaste inlägg. Trots inställning på fallande eller stigande ordning.

 

Edit:

Förtydling.

Till vänster så ser man information om senaste inlägg medan till höger så ser man någon annan tid som systemet sorterar efter.

attachicon.gifSkärmavbild 2015-11-09 kl. 10.22.57.png

 

Edit 2:

Inte blev bilden stor men klickar man på det så går det att läsa.

Håller med

Vore kanon om detta fixas så att den bifogade bilden ser större ut

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vi har ändrat till en plattare forumstruktur dels för att få mer liv i trådarna men även för att vi har börjat med prefix och taggar. Taggar man sina inlägg så kommer det att bli enklare att hitta.

Jag kanske inte riktigt förstår hur det är tänkt men jag får inte prefix-systemet att fungera. Tex under "Mitt akvarium", klickar jag på tex "151-720 liter" så får jag inga träffar alls. "RSM" och "Nano" ger dock ett fåtal träffar.

 

Så är det inte i FF 42 så en punkt att fixa

Testa Ctrl + F5, refresh utan att gå mot lokala cachen. Det kan lösa sådana problem med lite tur.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kanske inte riktigt förstår hur det är tänkt men jag får inte prefix-systemet att fungera. Tex under "Mitt akvarium", klickar jag på tex "151-720 liter" så får jag inga träffar alls. "RSM" och "Nano" ger dock ett fåtal träffar.

 

Vi jobbar för fullt med att finjustera forumet så det kan ta ett tag till innan allt är på plats. 

Tanken är att man ska tagga sina nya trådar så att de blir lättare att hitta.

Klickar jag på "151-720 Liter" får jag upp 8 sidor med inlägg så vi får ta en titt på det.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vi jobbar för fullt med att finjustera forumet så det kan ta ett tag till innan allt är på plats. 

Tanken är att man ska tagga sina nya trådar så att de blir lättare att hitta.

Klickar jag på "151-720 Liter" får jag upp 8 sidor med inlägg så vi får ta en titt på det.

Ja nu är det något som har hänt för nu får jag också 8 sidor med inlägg för det prefixet. Bra jobbat! :)

  • Gilla 2
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gamla länkar funkar ej.

Tex en länk från Google till saltvattensguiden.

 

Så är det tyvärr, finns inget smidigt sätt att skriva om (rewrite url) gamla url:ar till trådarna, det kommer ta ett tag innan Google indexerats om med rätt länkar, några dagar eller nån vecka kanske

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fick detta felet med Tapatalk då jag skulle bifoga en fil i ett inlägg

 

/Christian

 

ps så kom detta upp.

 

Du får inte använda det bildformatet i detta forum. Ett giltigt format är: http://www.domän.se/bild.gif,ett ogiltigt format är: http://www.domän.se/bild.ett.gif

 har ni stramat åt mer saker å kan ej ladda upp JPG eller PNG filer? :beaten:

 

eller måste man lägga upp allt i ett galleri nu?

Ändrat av wrang
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Artiklar jobbar stigigemla på. 

Kommer komma upp nytt material där så småningom.

 

 

Länken till "saltvattenskemi för dummies" som finns fastnålad under kemi och vatten fungerar ej. När man trycker på länken kommer man till startsidan på SG

 

haha okej såg att nån hann före mig . :tongue:

 

Det är tydligen på gång...

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fick detta felet med Tapatalk då jag skulle bifoga en fil i ett inlägg

 

 

/Christian

 

ps så kom detta upp.

 har ni stramat åt mer saker å kan ej ladda upp JPG eller PNG filer? :beaten:

 

eller måste man lägga upp allt i ett galleri nu?

Vi har ökat gränserna till betydligt mer generösa nivåer än någonsin. Jag har dock ingen aning om hur Tapatalk fungerar. Det är ju inte "vårt" forum utan Tapatalk som parsar vårat forum och presenterar det i sin app.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...