Gå till innehåll

Crilles projekt - Ca 962liter hörnakvarium


crille

Rekommenderade inlägg

Vad i???

Har ju missat denna helt. Riktigt läckert.

Ska du satsa mer på korall i framtiden eftersom du börjat med ZEOvit, kanska stoppa i så mycket korall att det inte syns när kejsaren varit framme å tuggat lite? Det hade varit mäktigt om inte annat.

jo marko, det hade väl varit drömmen, ja det är tanken att köra zeovit för att hålla hyffsade värden,o få i lte mer korall, ligger på ca 5 i nitrat, och det är ganska bra, fosfaten visade sig

vara skyhög när jag testade vattnet hos bioted, jobbar på det med fosfatremover nu.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 268
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

jo marko, det hade väl varit drömmen, ja det är tanken att köra zeovit för att hålla hyffsade värden,o få i lte mer korall, ligger på ca 5 i nitrat, och det är ganska bra, fosfaten visade sig

vara skyhög när jag testade vattnet hos bioted, jobbar på det med fosfatremover nu.

Vilken fosfatremover har du? Hur höga värden hade du? märkte du nåt på karet eller va de bara ett mätvärde? Har de börjat gå ner?

Nyfiken på detta eftersom jag hade lite bekymmer med fauna marines fosfatremover i början.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

det är biophos från KZ,den lär vara mycket bra enligt många,"billig oxå" nej det var ett mätvärde,men det känns som det är på väg neråt,har en acropora som jag köpt av bengan

för länge sen,som börjar färga om till lila.jag har bara tropic marin fosfat-test hemma, och det har

visat noll länge, däremot verkar nitrattestet fråm TM, visa ganska lika som teds hannatest

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

det är biophos från KZ,den lär vara mycket bra enligt många,"billig oxå" nej det var ett mätvärde,men det känns som det är på väg neråt,har en acropora som jag köpt av bengan

för länge sen,som börjar färga om till lila.jag har bara tropic marin fosfat-test hemma, och det har

visat noll länge, däremot verkar nitrattestet fråm TM, visa ganska lika som teds hannatest

Ok...ja KZ fosfatmedia är säkert kanon, så de kommer nog gå ner mer. Intressant de där med att du mätte noll i fosfat med TM, men antagligen de mer rättvisa värdena med hanntestet.

Skall nog be ted mäta mitt vatten också...visserligen verkar ju saliferts fosfattest kunna mäta ner till 0.015...men man vet ju aldrig. Ska bli spännande o se vilket nitrat hanntestet visar också, jämfört med saliferts som hos mej visar 5.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...
glöm inte ringa mej...kommer som ett skott..;)

du är alltid välkommen jonas, men för säkerhets skull så tar vi lite vodka oxå när vi är igång:skal

typiskt att du var hos ted innan mig, jag köpte två ricordeor, och det kommer att bli fler, jag älskar dessa mystiska små skivisar, en vacker blålila montipora blev det oxå, grymt korallsortiment han har nu, en liten mussla följde med hem oxå, en liten för test av mina kejsares matvanor! bilder kommer inom dom närmsta dagarna!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ja, nu blir det lite fiskbilder, ska försöka ta lite helbilder med fullt ljus! nitrat ligger nu på 15, och fosfat ¨på 0,1, men nu pressar jag lite hårdare med zeostart, tyvärr sprang värdena upp rejält i somras när jag var nyopererad, målet är ca 5-10 i nitrat och oläsbart fosfat, som jag låg på innan!

jag har fegat rejält med zeostart innan men nu är det full gas!

post-1102-14468914855717_thumb.jpg

post-1102-14468914855915_thumb.jpg

post-1102-14468914856051_thumb.jpg

post-1102-14468914856227_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...