Gå till innehåll

Saltvatten igen...?


ppihlstrom

Rekommenderade inlägg

Hej på er igen,

 

För ett drygt år sedan la jag ner mitt senaste saltkar efter en tid av av olyckor, samt vattenbekymmer, som visade sig bero på felaktiga saltmätningar, och en gradvis ökning av saliniteten till dödahavsnivåer. När jag väl fångade detta, så var allt så långt gånget, och min lust nertryckt i skorna...så jag sålde allt och köpte ett annat, lite mindre kar, och hinkade i Malawi... Allt väl på den fronten, de lever och frodas, leker och ynglar av sig, men ändå känns det i jämförelse ganska trist jämfört med det allra simplaste av saltkar, så nu, mot bättre vetande, vill jag tillbaka...

 

post-830-0-50596900-1448109687_thumb.jpg

Jag har då ett 180 liters Eheim, vitt kar med bänk, fullt med malawiciklider, som jag gradvis kommer att förbereda för salt... Inköp av teknik, tester, osv osv... Jag tänker mig en massa fin sten och sand, koraller, anemoner, räkor, stjärnor osv osv, samt 1-3 fina fiskar... borrat för ytavrinning och sump, övervakning med en liten rasberry-pi som min son ingenjör-studenten ska programmera som skolprojekt.

 

så får vi se hur detta går då :-) Wish me luck!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...