Gå till innehåll

Clownfisk yngel


Markus

Rekommenderade inlägg

  • 4 veckor senare...

Fina! 

 

Hur betedde sig dina clowner när de lekte? Jag har ett clownpar som delat fint på en anemon, fram tills idag då honan förpassat hanen till en passage bakom en klippa...  Redan igår var hon sjukt revirhävdande och bet mig i handen ett par gånger när jag skulle rätta till en sten. 

 

Känns beteendet igen?

 

//N

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Minna clowner bråkade mycket i början tills dom bestämt vem som skulle bli honan.

Efter det är det inget bråk och hos mig är det mest hannen som är aggressiv om något närmar sig romen.

Är du säker på att dom är ett par om den ena blir bortjagad?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Minna clowner bråkade mycket i början tills dom bestämt vem som skulle bli honan.

Efter det är det inget bråk och hos mig är det mest hannen som är aggressiv om något närmar sig romen.

Är du säker på att dom är ett par om den ena blir bortjagad?

 

 

Hmm, nej det är jag förstås inte 100 på att de är. Dock gick de tillsammans i samma kar med samma anemon som jag köpte. Testade att göra en "reset" idag och plocka upp fiskarna så de fick gå tillsammans i en hink ett tag, och sen sätta ut de igen i en annan del av karet.

 

Varken i hinken eller efter utsättning så var det något tjiv. Däremot när de fick korn på anemonen igen så började mobbingen...   Jaja, vi får väl se hur det löser sig...

 

//N

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...
  • 1 månad senare...
  • 5 månader senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...