Gå till innehåll

Prisvärd kylare ?


jojo123

Rekommenderade inlägg

Hej. Jag är på jakt efter en kylare i förebyggande syfte till ett 100 liters kar. Är det någon som kan rekommendera något bra märke som är tyst och var man isåfall kan köpa den online. Är det något man måste tänka på , då jag är nybörjare :) Eller går det att importera från annat land i eu?

Tacksam för all info :)

Mvh Johan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har kört en Resun Mini-200 i ett par år nu till mitt ena kalla akvarium. Den har fungerat riktigt bra för mig och håller en helt ok byggkvalitet för priset. Min fläkt gick sönder i den men jag bytte den själv mot en ny på Clas Ohlsson då det var vanliga standard mått på fläkten. Den är ganska tyst med för en kylare, kapacitetsmässigt bör den räcka bra för ett icke-isolerat 100 liters akvarium om det inte är temperaturskillnander på över 5-6 grader den ska arbeta emot, då får den nog gå ganska tungt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej o tack för svar. Ok, Resun.

Skall kolla på den. Vad finns det mer för märken som är ok ?

Inga värmeproblem idag men vet att det kan bli stekhett i lyan till sommaren så vill kolla upp vilka alternativ som finns. :)

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...