Gå till innehåll

Om du upplever problem med uppdateringen till IPS 4.x den 7 januari 2016


Rekommenderade inlägg

Peter, du laddar upp till tapatalk. Inte forumet.

Krashar fortfarande för mig om jag försöker bifoga bild.

Vi får lägga ticket till tapatalk ang detta om vi känner att det är viktigt.

Mobila versionen klår tapatalk rätt rejält. Kanske ska försöka pusha för den.

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har just testat att logga in på mobilen, det gick fint, men jag kan inte skriva något, eller rättare sagt, jag kan inte klicka på "Svara i detta ämne...", det händer inget när jag trycker på den rutan. Klickar jag på "Citera" så hamnar jag överst på sidan.

 

iPhone 6, uppdaterad till senaste IOS, surfar in via Safari.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

@wrang , jag har kollat i admincp och där finns inga inställningar som rör Tapatalk och bildbehandlingen. @ormet får se efter på Tapatalks sida om det finns några inställningar att göra.

 

@Laggeman, jag använder mobilgränssnittet väldigt ofta och jag har inte fått det felet. Jag kör Android och Chrome. Vi får kolla om det är fler som har samma fel och om vi kan återskapa felet.

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Angående Tapatalk. Vi uppgraderar till 1.1.8

 

IP.Suite 4 Series - Version 1.1.8

- Updated core plugin to newest version for better performance.
- Solved issue with nested quote
- Solved issue with some in-web notifications not showing when posting from Tapatalk
- Solved compatibility issue caused by changes in IPB 4.1.7
 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Skriver nästan aldrig här, men händer att jag använder mig utav gamla inlägg som tex den om Seliferts alla instruktioner på svenska, hur man går till väga för att göra dom olika testerna. Går ej att hitta längre, kommer sånna gamla inlägg komma tillbaka eller är dom borta för allltid? 

En sak till jag märker är att sidan är jätte seg, använder mig bara utav ios enheter som mobilen och plattan, om man skrollar ner så får man sitta och vänta på att sidan ska plopa fram, mvh robin

 

Ändrat av NEXUS
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

On 2016-01-22 at 22:29, Tribiani sa:

Angående Tapatalk. Vi uppgraderar till 1.1.8

 

IP.Suite 4 Series - Version 1.1.8

- Updated core plugin to newest version for better performance.
- Solved issue with nested quote
- Solved issue with some in-web notifications not showing when posting from Tapatalk
- Solved compatibility issue caused by changes in IPB 4.1.7
 


Fattar ej texten men det är fortfarande samma fel. Är det rapporterat till tapatalk å fått ev svar?

 

 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • När man klickar på en länk tex Kan ej redigera min inlägg så kommer man till första sidan hittar ej ifall det finns nån inställning att man ska komma till sista inlägget först eller sista sidan
  • Kan man ändra sin editor/text ruta till en annan känns som om den är lite lite funktioner mot innan.
  • Är det ett speciellt Tema för mobil / Handenheter eller gör sidan om sig att den blir anpassad för mobil / Handenheter
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

@wrang

 

- Det är rapporterat till Tapatalk men har inte fått svar ännu.

 

- För att komma till första olästa inlägg så klickar du på den svarta pricken eller stjärnan till vänster om tråden.

56a9240067287_Gtillfrstaolstainlgg.png.a

 

- Angående tema för mobil och plattor. Info från killen som gjort temat.

"Responsive Layouts

These themes resize and adapt to your device automatically, so your site will look great on desktop, tablet and mobile! "

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

6 timmar sedan, wrang sa:

Hur går det med tapatalk felet?

 

Inget nytt där tyvärr. Vi kör på senaste versionen av IPS och Tapatalk och nu är allt rätt installerat enligt deras support. Har du några skärmdumpar eller nått som förklarar felet som vi kan skicka vidare till supporten?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

4 timmar sedan, Tribiani sa:

 

Inget nytt där tyvärr. Vi kör på senaste versionen av IPS och Tapatalk och nu är allt rätt installerat enligt deras support. Har du några skärmdumpar eller nått som förklarar felet som vi kan skicka vidare till supporten?

 Så här ser det ut.image.thumb.png.7b90474a96f58398cf693743

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...
On ‎2016‎-‎01‎-‎11 at 14:03, Slanten sa:

Mina spontana reaktioner:

  • Användaruppgifter såsom efternamn, födelsedata osv är fortfarande publikt. Det har alltid varit dolt tidigare.
  • Det hade varit trevligt om underkategorierna i forumsdelen "Mitt akvarium" läggs tillbaka. Jag är naturligtvis mest intresserad av "Kallvatten". Taggar i all ära, men det blir faktiskt enklare för oss användare med underkategorier.
  • Detta hänger ihop med ovanstående: Var finns det en sammanställning på alla taggar?
  • Taggarna får gärna vara i olika färg som det var i förra versionen.

Tack för ert gedigna arbete med forumet!

Nu har underkategorierna under "Mitt Akvarium" försvunnit igen. :uncomfortableness:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Jag har använt mina 244 mb för foton som man har så därför kan jag inte lägga in fler foton. Men hur tar man bort dom gamla? Och om jag tar bort dom försvinner dom i gamla trådar då?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

29 minuter sedan, Olle sa:

Jag har använt mina 244 mb för foton som man har så därför kan jag inte lägga in fler foton. Men hur tar man bort dom gamla? Och om jag tar bort dom försvinner dom i gamla trådar då?

 

Jag har ökat på lagringsgränsen så nu bör du få plats med fler foton.

Vi får ta och titta igenom alla sådana gränser.

 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

6 minuter sedan, Olle sa:

Tack. funkar fint nu. Fantastiskt jobb ni gör. Ni borde höja medlemsavgiften :triumphant:

 

Tack :). Vad bra. Vi har ju ingen medlemsavgift utan det är frivilligt att stödja driften av forumet. Det som kostar är bland annat just lagringsutrymme på servern.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tapatalk problem.

Kan ni ställa in så man slipper se BB koden när man ska redigera sitt inlägg.

Ser koden p> p >

Det var inte så innan bytet av forumet.

/Christian

Skickat från min iPhone 6s med Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
Tapatalk fel då man ska bifoga en bild i sitt inlägg

Kommer upp en bild med texten

Max antal bilagor

- Endast 0-bilagor stöds

Mvh Christian

Skickat från min iPhone 6S

Samma fel fortfarande, nått nytt eller uppdaterat tapatalk?

/Christian

Skickat från min iPhone 6s med Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tyvärr inte @wrang. Det är uppdateringar på gång hos både IPS och Tapatalk. Vi får se om de gör någon nytta.

Ser du fortfarande koden förresten? p> p>?

Okey då håller vi tummarna :)

Ska testa om koden syns då man redigerar....

/Christian

Skickat från min iPhone 6s med Tapatalk

Japp det är det samma

476b987092e9324bbfee3596dbfddd62.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...