Gå till innehåll

Kan dom blandas?


sara s

Rekommenderade inlägg

Jag mäter upp pulver från en sort åt gången och blandar med vatten.

1. Kan man blanda två eller flera av dessa? Vilka?

2. Måste dom blandas med en viss mängd vatten? Hur mkt?

3. Kan man hälla i akvariet direkt efter varandra eller det måste gå en viss tid? Hur länge?

 

Är det ngt jag inte tänkt på? Skriv gärna ner det också.

Det jag doserar är:

Kalciumklorid
Natriumbikarbonat
Magnesiumklorid
NaCl- fritt salt

 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du menar för den löpande doseringen/ballingen nu antar jag och jag tror inte man ska blanda kh mg eller ca, na cl fritt salt kanske kan mixas med någon av dom dock.

 

Jag doserar manuellt små skvättar direkt i sumpen, man lär sig förbrukningen efterhand.

 

KH har jag i lite i osmostanken så där får jag en gratis doserpump tack vare osmolatorn 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, jag doserar manuellt och dagligen, jag till och med blandar till det dagligen, mäter upp så många gram pulver det behövs, häller på lite vatten och skakar tills det är upplöst och sedan häller jag lite i sumpen och lite i karet, det hade varit smidigt att kunna blanda ett par av preparaten, men det kanske blir ngn konstig reaktion...?

Det är bara ett 130 liters och en räka envisas att bo i sumpen så jag vågar inte hälla allt där. 

 

freguz, har du färdigblandat? Blandar du själv en större mängd åt gången eller köper flytande?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...