Gå till innehåll

Akvastabil Mark II 360L


Holm-Alexander

Rekommenderade inlägg

Hade samma problem med min förra burk då fick jag tipset att stoppa i ett rör med mindre dimension än retur röret och sen kapa det och prova sej fram vilken längd det ska vara på röret tills det blir tystare. Det ska inte sticka upp över retur röret. Det hjälpte på mitt men det lät lite ändå.  

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som har en bra ide på och bygga in led i min original ramp då frugan e liit tjurig..

min tanke e och bygga in led i original rampen som som fu kar för även sps, hon vill dock ha kvar rampen! men tips på o bygga in watt, antal av varje och viceversa mottages gärna!!!!! :)

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

har inte skrivit så mycket här då jag inte haft tid o fixa med karwt riktigt, men igår dök ledarna med tillbehör upp med posten som jag beställt :)

så blir o fundera ut hur jag ska göra för o få ihop allt nufunderar på om jag ska skippa dom röda o gröna ledarna o bara köra med blått, vitt o uv eller om jag ska ha dom röda o gröna med, hmm får fundera lite där

c331b6060a7dd435f87ae3a27f8e6735.jpg

har fått målat luckorna till bänken med förresten

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hänt lite sen sen sist.

luckorna e på plats,

har testfyllt karet o allt e tätt :)

byggt upp en del av min scape av revkeramik, o har även påbörjar ledbygget ^^ så e på gång.

svårt o hitta tid o bygga bara då man jobbar o familjen kräver sitt :)

men skynda långsamt som man säger i denna hobbyn

1704f7fe0e056d5a93227c4d48ea8b2e.jpg

a844a8135aa995e6622ca1257c85eb5f.jpg

af5ea674a66ceb570e661b4d69a231e8.jpg

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hur ska dioderna kylas är tanken, din ramp ser lovande och kul ut!

 

Jag gillar egentligen att sitta och tänka på arbeta och bygga med små diskreta dioder. Men när jag väl gör det så blir jag mest frustrerad över hur besvärligt jag tycker det är att montera de på sitt underlag. Min lättja väger över mina ingenjörsinstinkter :-) Jag tänker ibland att jag borde bygga om en av mina ramper med tre gånger så många dioder som istället körs på en tredjedel av styrkan. Så får man enorm täckning, bättre verkningsgrad och svalare dioder. Men sedan kommer jag på hur jag svor när jag montera bara de som sitter på... Eller skala alla sladdar med skalaren...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

On ‎2016‎-‎03‎-‎17 at 12:58, Holm-Alexander sa:

har inte skrivit så mycket här då jag inte haft tid o fixa med karwt riktigt, men igår dök ledarna med tillbehör upp med posten som jag beställt :)

så blir o fundera ut hur jag ska göra för o få ihop allt nuemoji14.pngfunderar på om jag ska skippa dom röda o gröna ledarna o bara köra med blått, vitt o uv eller om jag ska ha dom röda o gröna med, hmm får fundera lite däremoji14.png

c331b6060a7dd435f87ae3a27f8e6735.jpg

har fått målat luckorna till bänken med förrestenemoji14.png

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk

Skulle jag bygga idag så skulle jag definitivt ta med röda och gröna LED men sätta dem på sina egna kanaler. Jag skulle också sätta LED i blandade kluster.

 

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag har 24 vita, 36 rb, 12 uv, 6 röda och 6 gröna, vet dock inte hur jag ska placera dom så det får du gärna hjäloa mig med om du vill? ^^ har 4 dimmbara kanaler, så tänkte köra vita på en, rb på en uv på en sen dom röda och gröna på den sista dimmbara kanalen

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hur ska dioderna kylas är tanken, din ramp ser lovande och kul ut!

 

Jag gillar egentligen att sitta och tänka på arbeta och bygga med små diskreta dioder. Men när jag väl gör det så blir jag mest frustrerad över hur besvärligt jag tycker det är att montera de på sitt underlag. Min lättja väger över mina ingenjörsinstinkter :-) Jag tänker ibland att jag borde bygga om en av mina ramper med tre gånger så många dioder som istället körs på en tredjedel av styrkan. Så får man enorm täckning, bättre verkningsgrad och svalare dioder. Men sedan kommer jag på hur jag svor när jag montera bara de som sitter på... Eller skala alla sladdar med skalaren...

jag har tänkt o skära ut för 2 fläktar i original huvens topp o sen sätta fast ledrampen under under huven.

då jag tycker originalhuven till Mark II karet e stilrent o snyggt så vill jag behålla det. o sen så måste jag egentligen det med från kärringens synvinkel med

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...