Gå till innehåll

Cirkulation


Nemisis

Rekommenderade inlägg

Hej!!

Har ett kar på ca 110 liter som jag har två cirkulationspumpar i, en på 1000l/h och en på 560l/h. Nu e de så att jag har riktat dessa rakt in i ls:en så att vattnet i karet står nästan helt still i framkant. Tex fling maten rör sig minimalt när den kommer i karet. Nu till min fråga är detta dåligt? Cikrulationen i karet borde vara den samma eftersom pumparna suger ju ändå in vatten o pumpar ut de, dock kanske rätt in i ls:en så vattnet inte rör sig i karet. Hoppas ni förstår vad jag menar ;). Tycker ni att jag ska flytta dem så att de blir lite rörelse i karet? Om man inte frågar lär man sig inget... =). Kunde inte hitta ett ämne som rörde detta, gör någon de vore en länk bra..

Tacksam för svar

F

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har en ytavrinning som suger från ytan o ned till pumpen så vågrörelser på ytan har jag. De jag undrar är om akvariet mår bättre av vatten som strömmar runt eller e de helt ok att de rör sig minimalt förutom vid pumparna som skickar vattnet rätt in i ls:en.. Tack för de svar jag fått dock..

/F

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...