Gå till innehåll

Jebao Dct 6000


Sanntommy

Rekommenderade inlägg

Har haft pumpen i ca två veckor men jag tycker den låter mycket! Den har ett vinande ljud som är riktigt irriterande! Har silicon slang på och har gjort rent den men det låter fortfarande. Ska dom slitas in eller finns det något man kan göra för att få dom tystare? 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har också några men vartefter de lägger av så byter jag till Eheim ,  subjektivt -men upplever också att sladdarna snabbare blir stela och ohanterliga nuförtiden.

Kanske är det som du säger Tommy att de behöver "köras" in sas.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har två dct4000 som är tysta som möss, men jag har läst att de som  retar sig på ljudet från DC pumpar i allmänhet klagar på ett vinande ljud och de som stör sig på gamla AC varianter stör sig på ett brummande ljud. Frågan är om pumpen körs in eller hjärnan sorterar bort ljudet ;)

Nästan alla som kör Jebao brukar annars säga att de blir tystare efter en till två veckors inkörning.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hoppas den blir tystare med tiden! Där jag köpte den kör han med en likadan pump! Hör den knappt fast man stoppar huvet i sumpen!Men han säger att vissa låter och vissa inte!man ska väll inte behöva köpa en massa pumpar tills man får en som är tyst?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sen finns det dyra som också låter så det är säkrast att provlyssna pumpen innan man köper. Läste nyligen en ganska läskig artikel om Gyre pumparna från Maxspect där flera hade råkat ut för att spänningskabeln vittrade sönder i saltvatten. Den var ju inte direkt ljudlös när den kom heller.

Ändrat av peterj66
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Svårt att provlyssna olika pumpar i tyst hemmamiljö innan köp.. ;)

 

Genom åren har jag lärt mig att erkänt bra grejer kostar mer pengar, Oftast mer än man hade tänkt sig från början. 

Om man är krävande och kräsen finns det inga genvägar. Ett bra uttryck för detta är, "buy once, cry once".

 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 9 månader senare...

Någon som kan bekräfta att jecod blir tystare med tiden eller har kommit på var det vinande ljudet kommer ifrån? Har samma problem med min jecod dc3000, har varit i drift snart en månad. Upplevde den tystare i början men förmodligen beror det på att resten av karet bullrade mer då.. ☺

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

58 minuter sedan, j0nas sa:

Någon som kan bekräfta att jecod blir tystare med tiden eller har kommit på var det vinande ljudet kommer ifrån? Har samma problem med min jecod dc3000, har varit i drift snart en månad. Upplevde den tystare i början men förmodligen beror det på att resten av karet bullrade mer då.. ☺

Testade att leka lite med reglaget, har tidigare kört på minimum. Drar jag upp till halvfart eller högre så blir den mycket tystare.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...