Gå till innehåll

Var ligger artiklar och hur ta bort bifogade bilder?


mikoto

Rekommenderade inlägg

Hej, jag kan inte hitta artikel arkivet längre. Kanske är jag som söker dåligt bara?

 

Går det radera bilder från sitt galleri med för övrigt? Eller ens från sitt inlägg? Jag råkade bifoga en bild fel då jag ladda upp en icke redigerad bild istället för den redigerade och nu hittar jag inte hur jag varken ta bort den från mitt bild galleri eller från inlägget. Jag gjorde en fuling och minska storleken på bilden till 1x1 pixel men den stjäl ju fortfarande 1 MB bandbredd varje gång man öppnar tråden...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Efterfrågade också ett artikelarkiv men fick till svar att det inte var något man prioriterade  .

Citat  "man prioriterar ett levande forum inte  Artiklar och Sökfunktioner"    , lite synd tycker jag eftersom man skulle spara kolllektiv tid  , inga länkar behövs det skulle ju räcka med Titel och Författare och årtal , med författare i bokstavsordning , inga länkar ,  väldigt enkelt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Men artiklarna som saltvattenskemi for dummies och västkustakvariet kan väl ändå inte anses som icke prioriterade? I förra forumet fanns de ju även inlagda som forum trådar istället, det var en bättre lösning än att inte kunna hitta de alls som det är nu. Det är ju ett tråkigt resultat att medlemmars innehåll inte finns nåbart öht längre?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hela upplägget med artiklar är under utveckling.
Vi har valt att inte stressa fram något bara, utan det skall bli bra och framförallt tydligt. 

Så artiklar är på gång. Ni får ha lite mera tålamod bara.

Vad beträffar sökfunktioner så finns det en sökruta. 
Sen är det inte helt lätt att flytta över en hel databas ifrån en forumstruktur till en annan och bibehålla alla sökvägar osv. Det är ett omfattande jobb, ha i åtanke att vi gör detta på vår fritid. 
Vi gör så gott vi kan för att vi alla skall få ett forum som passar de flesta. Sen att inte alla blir nöjda, det får vi nog leva med.

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det var svaret jag fick när jag frågade  (flera ggr) ,  vi är väl medvetna  att ni gör detta på er fritid.

Jättebra med artikelarkiv .  

Hoppas verkligen att alla som jobbat och jobbar med guiden förstår hur mycket vi uppskattar er .-thank you

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det blir ett artikelarkiv uppdelat i kategorier. Det kommer inte gå att diskutera i artikelarkivet, det får vi göra i forumet. Gamla artiklar håller på att läggas in i det nya arkivet plus vi håller på att ta fram nya artiklar. Det kommer även att finnas lite olika guider med till exempel hur man skapar en tråd, hur man lägger upp bilder och hur man skapar en annons i forumet. Som några exempel.

 

Ungefär så här kommer det att se ut ( fast med fler artiklar :) )

Artikelkategorier.thumb.png.736eaa019aee

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...