Gå till innehåll

Första karet - mitt Blenny 80


Pargm

Rekommenderade inlägg

Efter 11 dagars semesterresa återvände och höll tummarna att allt hade fungerat med karet. Det hade det sånär som på min Catalaphyllia som verkar ha börjat dö. Den har jag haft i ca 3 månader och den har inte velat "svälla ut" ordentligt, men hade klarat sig utan att någon vävnad släppt. Nu på 11 dagar har all vävnad släppt från skelettet från mitten och utåt kanterna. Det finns fortfarande kvar levande vävnad på ena sidan.

 

Jag har matat den riktat flera gånger i veckan, men nu blev den ju utan denna extra mat en period, kanske det var nådastöten på en korall som inte mådde så bra?

 

Korallen i förmiddags:

image.jpeg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 år senare...

Det var evigheter sen jag skrev nåt här. Intresset har gått ner ett bra tag och jag har inte skött karet som jag borde. Hade bland annat en krasch med rusande temperatur vilket satte igång en kedjereaktion av död och förstörelse under en varm sommarvecka jag inte var hemma. Jag funderade på att lägga ner ett tag men i stället tog jag tag i det igen i början av året och nu känns det lite kul igen😀. Lite sugen på ett större kar faktiskt...

2EAB353E-3F93-4F35-A821-093B42734716.jpeg

160057E2-28C8-4FCF-8F2E-794E95F9170A.jpeg

  • Gilla 2
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...