Gå till innehåll

Vakuumlyftare


NovemberRain

Rekommenderade inlägg

Jag har använt biltemas när jag skulle lyfta sumpen lite inne i skåpet utan att behöva flytta huvudkaret. De funkade för det lilla lyftet men skulle nog satsa på mer pålitliga om jag skulle bära runt på ett akvarium. De måste ju klara vikten och vad de klarar borde ju framgå på de bättre modellerna.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Köpte Biltemas lyftare (de med röda plasthandtagen och två sugkoppar) här om dagen för att lätta på tanken och rätta till skummattan, dra lite i sumpen mm.

De sitter ordentligt... När man väl fått fast dem!! Kan vara att de bara är stela i gummit än, men jag skulle inte våga ha dem som enda lyftpunkt!

Proffsgrejor ja, Biltema nej!

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

5 timmar sedan, BatmanGefle sa:

Köpte Biltemas lyftare (de med röda plasthandtagen och två sugkoppar) här om dagen för att lätta på tanken och rätta till skummattan, dra lite i sumpen mm.

De sitter ordentligt... När man väl fått fast dem!! Kan vara att de bara är stela i gummit än, men jag skulle inte våga ha dem som enda lyftpunkt!

Proffsgrejor ja, Biltema nej!

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Har också testat dessa de största de hade, var skeptisk redan innan jag testat dom och som jag trodde så var de totalt odugliga tycker jag. Jag sa till dom att de borde tas ur sortimentet, jag trodde ju redan innan att de inte skulle fungera så jag testa bara lite som tur var, hade aldrig ens funderat på att lyfta omkring ett kar med dom efter det, inte ens ett 25-liters, tycker de knappt klarade av något överhuvudtaget. Jag har även testat sådana svarta med ordentliga handtag som man pumpar ur luften så vakuum bildas och de däremot sitter super, men de kostar en del.

Ändrat av DanneI
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

5 timmar sedan, DanneI sa:

Har också testat dessa de största de hade, var skeptisk redan innan jag testat dom och som jag trodde så var de totalt odugliga tycker jag. Jag sa till dom att de borde tas ur sortimentet, jag trodde ju redan innan att de inte skulle fungera så jag testa bara lite som tur var, hade aldrig ens funderat på att lyfta omkring ett kar med dom efter det, inte ens ett 25-liters, tycker de knappt klarade av något överhuvudtaget. Jag har även testat sådana svarta med ordentliga handtag som man pumpar ur luften så vakuum bildas och de däremot sitter super, men de kostar en del.

Misstänker att de då lossnade från det glas du försökte lyfta?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte att de borde klara att rätta till ett akvarium jag satte upp som hamnat lite snett på ställningen/skivan, hade redan lämnat tillbaka de vi lyfte dit det med, så tänkte de iaf borde klara detta, alltså endast dra karet rätt några cm men det fixa de inte, fanns inte en chans förstår inte hur de ens kan säljas. (Gick knappt att få fast, gick det så lossna dom för ingenting, lyfta något hade jag inte ens tänkt med dessa)

Ändrat av DanneI
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gjorde allt som gick med de ex jag köpte, extremt dålig funktion även om jag fuktade och grejade. Dessa som jag lyfte dit akvariet med är något helt annat https://www.glashem.se/glaslyftare-powr-grip-plast dom gick att lita på, med de andra får man chansa grovt ;-) i mitt tycke iaf (Min personliga upplevelse var att de var odugliga och jag skulle bara rätta till akvariet med dom var tanken)

 

(Biltemas variant som jag ratar: 20832)

Ändrat av DanneI
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har sådana på jobbet fast riktiga då inte biltema.

Å kollegan har hängt i EN sådan å han väger 120kg å den rubbade sig inte.

Så riktiga saker funkar utan problem.

Vart bor du ? 

En seriös uthyrningsfirma borde ha såna på hyllan.

Billigare än att köpa skit å hyra riktiga

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...