Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

18 timmar sedan, Andreas_Lindholm sa:

Färdigsnyltat för min del. 

Glömde skriva mitt alias när jag betalade medlemskap.

Andreas_Lindholm

Tack då har jag koll, jag jobbar hela helgen men ordnar med era uppgraderingar av medlemskap  i morgon kväll 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vi vill tacka mekl, Petola, gravol, Katastrofal och Johan Svensson som nytecknat sina medlemskap.

 

Vi är nu 125 stödjande medlemmar  :tears_of_joy:

Sedan vet jag att det är fler på ingång som jag inte kan se betalningarna på ännu

:tears_of_joy:

 

 

Ert bidrag betyder mycket för att hålla igång saltvattensguiden.se

Vill du också bli stödmedlem så kan du läsa hur du gör här Stöd SG       

 

Glöm inte att ange ditt användarnamn när du betalar (Ni behöver inte skriva i denna tråd när ni betalar, vi ser det ändå... Men det kan ta ett antal dagar innan vi ser betalningen och/eller har möjlighet att ändra status)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Antalet stödjande medlemmar ligger redan nu på plus för December och vi hoppas ni är ännu fler som vill stödja oss.

Kul att se att trenden vänt de sista 2 månaderna och vi hoppas det finns ännu fler där ute i saltträsket som vill bli stödmedlemmar så att SG kan leva vidare i många år till att vi ska nå 200 stödjande medlemmar borde väl inte vara så svårt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

3 timmar sedan, Genne sa:

Kul att ha dig med igen Manne

 

 

Var aldrig långt borta.. men för min del räckte inte tiden o lusten till för varken akvarierna o forumet, sen att bli betalande medlem är det minsta man kan göra för den bank med kunskap som finns här , även om vissa kan vara dåliga på svara en o annan gång.. 

 

Med vänlig hälsning, Manne 

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hur är aktiviteten här jämfört med Facebook?

Om det är forumet som gäller så kunde man kanske gjort så att bara stödjande medlemmar kan göra nya inlägg?

Vad jag förstått så hade ni fler medlemmar när köp och sälj endast var för stödjande medlemmar men ni vill inte gå tillbaka till dit? 

Vet inte hur många stödjande som krävs för att klara av att fortsätta körs sidan men vore jäkligt tråkigt om ni stänger den.

 

Ännu tråkigare att där är medlemmar som inte vill bidra med en så liten peng som 100 spänn i denna hobby där man slänger ut stora summor på utrustning, koraller osv. 

 

En som hoppas att SG fortsätter leva många år

/ Kim

 

  • Gilla 3
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan direkt säga att man ska inte försöka tvinga folk.. blir bara tråkig stämning , uppmuntran är det som gäller istället , träffas i verkligheten stärker banden absolut o genererar säkert nya medlemmar när man har lite ansikten till forumnamen.. 

 

bara mina åsikter o tankar.. 

 

detta forum har varit stort o starkt.. o kan bli det igen, men mycket hänger på hur vi som är i hobbyn behandlar andra som är intresserade o kanske vill prova på det.. sen är det enkelt.. hobbyn kräver pengar.. o det är alltid inte lätt.. om jag ser till min egen person så har jag kört allt på sparlåga.. absolut inget att föreslå, det är inte kul.. men nu hade jag guldkorn i karet som höll viljan vid liv.. hade allt bara sketet sig så vet i tusan.. 

 

Med vänlig hälsning, Manne 

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Håller egentligen med dig @_Manne_

Tråkigt att man ens skall behöva diskutera dessa eventuella åtgärder. 

Men om det tidigare var 600 och nu är 122 stödjande (men lika många aktiva medlemmar?) så talar det sitt tydliga språk.  Här hade jag en annan avslutning efter parentesen men ändrade den för att inte skapa dålig stämning. ;) 

 

Detta är inget jag egentligen bryr mig om så länge bidragen som kommer in är tillräckligt. Jag har inga problem med att bidra med fjuttiga 100kr för något jag nyttjar. Precis som jag gärna stödjer min lokala handlare fast den kanske inte alltid är billigast, men den är lokal (off topic). 

 

Ska tillägga att jag tvekade lite innan jag tryckte på skicka knappen för detta inlägg men jag bara svårt att fatta vad problemet med att stödja är :) 

Tror inte det hade hjälpt att sänka summan till 50kr heller, gratis är gott :D 

 

Mvh

Kim

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vi kan debattera detta hela dagen lång.. som jag ser det går hobbyn upp o ner.. det gäller även i verkliga butikerna, syns tydligt att hobbyn i är i en dalgång just nu.. även pratat med affärsinnehavare som verifierar att det är trögt o ingen röd tråd inom hobbyn just nu.. sen tror jag att dom medlemmar som nu är aktiva här har det bra som det är o egentligen finns det ingen anledning till att jaga medlemmar, skapa en positiv stämning o hjälp den som kan behöva hjälp , med egna erfarenheter , inte något man läst på en flaska, den egna erfarenheten som man kan dela med sig är det viktigaste du kan dela med dig av.. inte något man hört/Läst andra göra utan enbart egen erfarenhet, det är ett vinnande koncept alla dagar o veckan.. 

 

Med vänlig hälsning, Manne 

  • Gilla 4
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nä - jag är övertygad om att det inte blir fler om priset var 50 i stället för 100:- Man sänkte för några år sedan från 150 till 100 och då hjälpte det inte speciellt mycket. Det var att vi tog fram en diskussion om solidarisk betalning som gjorde att det vände den gången. Förr har det varit inlägg som att informationen vill vara fri och så vidare. Ja det skriver jag under på - det bör den vara men vi lever i en verklighet där inget är gratis. Det kostar att driva sidan. På något sätt måste den finansieras. Reklam - som på andra ställen - tja vill vi ha ett beroende av våra annonsörer i en så liten bransch som det här? Tror det skulle vara skadligt på sikt. Jag har varit med förr - med ciklidbladet i början på 80 talet - när annonsörer retade sig på vissa artiklar - mest DIY - och hotade med att sluta annonsera om tidningen inte ändrade sig. Vi vägrade - annonsörerna försvann - vi hade något tufft år men eftersom vi hade en medlemsavgift och aktiva medlemmar klarade vi av det. Tycker att det frivilliga bidraget skall vara basen och annonsörernas intäkter skall gå till det där lite extra.

 

MVH Lasse

Ändrat av Lasse
  • Gilla 6
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Förr har det varit inlägg som att informationen vill vara fri och så vidare. Ja det skriver jag under på - det bör den vara men vi lever i en verklighet där inget är gratis. Det kostar att driva sidan.

Det är inte ofta jag blir irriterad men nu satt jag morgonjavat i fel strupe! Finns det verkligen individer med fullvärdig skolgång som inte kan skilja på fri information (tillgänglig och utan censur) och gratis information???
Klart att det kostar (både i pengar och/eller tid) att få vad som helst att snurra runt och fungera, det har jag tagit som självklart att alla förstår, men jag kanske tror för mycket om människor...?
Har vi här ett av problemen som diskuteras i en annan tråd, att guiden tappar användare till Facebook? 100 riksdaler/år anses dyrt då det är en kostnad som kan ses direkt på ett papper/kontoutdrag men att använda FB "bara" kostar personlig information och därmed är en osynlig kostnad?
Här på guiden har vi personer som har glömt mer om kemi än vad de flesta av oss någonsin har läst, och andra som har kunskaper om elektronik som gör att något man annars skulle slängt på tippen faktiskt kan repareras och fortsätta användas... Jag är oerhört sällan inne på FB men jag tvivlar att den kunskapen är lätt att hitta där (mycket pga att FB är fokuserat på 'nu' och guiden 'behåller' sin samlade kunskap i sökbara trådar).
100:-/år för den massiva, DELADE (dvs fria) kunskapsbanken är enligt mig ett kap! Hur många har inte köpt Daniel Knops bok för 300 spänn, men här finns oändligt mycket mer, för en tredjedel av priset!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
  • Gilla 8
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

6 timmar sedan, Tribiani sa:

Det kan ta några dagar beroende på när @Gennekollar kontona men oftast går det snabbt. Tack för ert stöd. 

 

Bidrar gärna en slant så forumet kan leva vidare.. då är jag mer tveksam till gillaknappen , vet inte om den är bra eller dålig.. kan va båda.. 

 

Med vänlig hälsning, Manne 

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

7 minuter sedan, Genne sa:

Jag har lite fullt upp i bland och hinner inte kolla var dag men försöker att bokföra minst 2 gånger i veckan

 

Det finns inget ´pling´ när en swish går till kontot då ? Eller någon typ av meddelande att det gjorts en transaktion dit ?.. 

 

Med vänlig hälsning, Manne 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Just now, _Manne_ sa:

 

Det finns inget ´pling´ när en swish går till kontot då ? Eller någon typ av meddelande att det gjorts en transaktion dit ?.. 

 

Med vänlig hälsning, Manne 

Nej det finns inget sådant som jag har i alla fall, jag måste in och kolla de olika kontona manuellt, och den senaste helgen och denna vecka har jag haft fullt upp på jobbet med ombyggnader. Ingen ursäkt bara en förklaring till varför det tagit lite tid. Men jag sitter och jobbar med listorna nu.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är absolut inte ute efter en ursäkt.. men med dagens tekniska orakel så borde du snarare slippa sitta med kontokontroll utan snarare att Du får ett meddelande att det har fallit in en transaktion på kontot.. o först då göra det nödvändiga, matcha pengar och person..

 

Med vänlig hälsning, Manne 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

7 minuter sedan, _Manne_ sa:

Jag är absolut inte ute efter en ursäkt.. men med dagens tekniska orakel så borde du snarare slippa sitta med kontokontroll utan snarare att Du får ett meddelande att det har fallit in en transaktion på kontot.. o först då göra det nödvändiga, matcha pengar och person..

 

Med vänlig hälsning, Manne 

Problemet är nog att jag inte är tecknare av kontona utan enbart har tillgång till inloggning, sedan får vi ju in betalning via ett antal olika sätt.

Trodde inte du var ute efter en ursäkt :)

 

MVH/Genne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...