Gå till innehåll

Diskussioner om Stödmedlemmar 2016


Rekommenderade inlägg

Hm, tidigare fick man ju en påminnelse när tiden började gå ut vilket var ganska bra och i tapatalk så ser man inte om man är stödmedlem eller inte, jag har inte själv koll på när mitt stödmedlemskap gick ut.... Men ska så klart kolla! Tycker SG är guld värt och är tacksam för allt jobb ni lägger på sidan!

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det var ett väldigt stort tapp från 600 till 150. Vad var medlemsantalet strax innan ni införde att man måste vara medlem för att annonsera på Köp/Sälj?

Varför släppte ni Köp/Sälj fritt?

 

Edit: Såg precis att jag inte var stödjande längre och det vill jag vara...så nu är vi 152...

 

 

Ändrat av Slanten
  • Gilla 2
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

58 minuter sedan, Slanten sa:

Det var ett väldigt stort tapp från 600 till 150. Vad var medlemsantalet strax innan ni införde att man måste vara medlem för att annonsera på Köp/Sälj?

Varför släppte ni Köp/Sälj fritt?

 

Edit: Såg precis att jag inte var stödjande längre och det vill jag vara...så nu är vi 152...

 

 

 

Ingen aning vad medlemsantalet var då. Jag har bara aktuella listor. Antalet 602 hittade jag i en annan tråd, annars hade jag inte haft en aning om det. :)

 

Vi släppte det fritt av många olika anledningar, t.ex.

Att man inte ska behöva bli stödjande medlem direkt när man startar upp sitt akvarium.

Att man inte ska behöva bli stödjande medlem för att få göra en annons när man lägger ner.

Att det inte ska vara samma "panik" från medlemmar som betalt in och inte kan göra en annons samma minut som de betalt.

Göra Saltvattensguiden.se mer attraktiv.

 

Detta kan komma att ändras någon gång i framtiden om behovet finns, men just nu provar vi om det funkar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vi kämpade som tusan för att bli 100 betalande, sedan för att bli 200 betalande och så vidare. Tror inte vi var över 200 betalande innan köp och sälj blockerades för inte stödjande. Tyvärr tror jag att ni kommer att få gå tillbaka till ett begränsat köp och sälj. Det är bara att konstatera - måste vi inte betala så gör vi inte det frivilligt om vi inte upplever vi tjänar på det.

 

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

2 timmar sedan, Lasse sa:

Vi kämpade som tusan för att bli 100 betalande, sedan för att bli 200 betalande och så vidare. Tror inte vi var över 200 betalande innan köp och sälj blockerades för inte stödjande. Tyvärr tror jag att ni kommer att få gå tillbaka till ett begränsat köp och sälj. Det är bara att konstatera - måste vi inte betala så gör vi inte det frivilligt om vi inte upplever vi tjänar på det.

Det kommer säkert att göra skaran användare här ännu mindre. Att tvinga användare att betala för att få obegränsad tillgång till Köp & Sälj kommer troligtvis att styra ännu fler till Facebookgrupperna. Facebookgrupperna är rena rama skiten, men det är där saker händer och inte här. Tyvärr. 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hittar inte rätt ord , men ja menar att problemet är inte ett aktivt köp och sälj eller ej.

problemet är att det är så få medlemmar är inne på hemsidan. Tror inte att det är FB utan det är något annat.

vet inte riktigt vad, men ja har en känsla av att vi behöver samla oss för att ta oss ur det :) 

  • Gilla 4
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tror inte köp och sälj gör någon skillnad heller. Det funkar ju lika bra att annonsera på FB. Dessutom är det ofta samma annonser där som här så att gå tillbaka till betalvarianten kommer nog inte att ge fler medlemmar, bara färre annonser.

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade missat att mitt gått ut. Vet inte om jag fått påminnelse. Tror inte det. Men det borde fixas isf via mail eller ett privat meddelande. Jag ser inte om jag är stödjande via tapatalk. Donerat nu iaf :)

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

12 timmar sedan, peterj66 sa:

Tror inte köp och sälj gör någon skillnad heller. Det funkar ju lika bra att annonsera på FB. Dessutom är det ofta samma annonser där som här så att gå tillbaka till betalvarianten kommer nog inte att ge fler medlemmar, bara färre annonser.

håller med! tror inte det påverkar antalet stödjande.

har missat att mitt "stödjande" hade gått ut också :(

tror ni måste se till att någon påminner eller gör ett script för detta.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hur ser trafiken ut på hemsidan nu jämfört med storhetstiden? Känns som trafiken sjunkit med ca 75% jämfört med tidigare med. Vissa dagar kan det gå halva dagen utan ett enda inlägg.

P.S. såg nu att mitt medlemskap gått ut, när skedde detta? Jag har inte fått något meddelande från vad jag kan se :(

Ändrat av Reuben
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Återgå till betalat köp o sälj tror jag inte på alls. Det är en naturlig del av forumets funktioner som jag ser det.

Däremot kan man hitta andra incitament om man vill premiera ett betalande, tekniska funktioner eller symboliska värden.

Tror hela hobbyn måste komma in i en 2.0 fas, lite nya grepp, andra värderingar. 

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Aktiviteten går ner på guiden på våren/sommaren när det fina vädret kommer.
Detta är inget nytt utan händer varje år. Men om man tittar på antalet nya registreringar så ligger vi på 1-4 st nya per dag.

Att gå tillbaka till betalat köp och sälj är inte aktuellt för tillfället. Då detta är en viktigt del i att hålla forumet levande.


Vi har för tillfället heller ingen funktion att skicka utan ett pm eller mail när stödmedlemskapet håller på att gå ut. Ett plugin till hemsidan på just detta är något vi kollar på och försker få tag i.

 

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

On 2016-05-08 at 14:28, Reuben sa:

Hur ser trafiken ut på hemsidan nu jämfört med storhetstiden? Känns som trafiken sjunkit med ca 75% jämfört med tidigare med. Vissa dagar kan det gå halva dagen utan ett enda inlägg.

P.S. såg nu att mitt medlemskap gått ut, när skedde detta? Jag har inte fått något meddelande från vad jag kan se :(

 

Jag kan tyvärr inte se i listorna när det var. Just nu har vi bara de aktuella. Vi mailar ett samlingsmail en gång i månaden till de som går ut månaden efter.

Men som sagt, vi hoppas på en app som påminner med automatik via PM.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

1 timme sedan, Yodelking sa:

 

Men som sagt, vi hoppas på en app som påminner med automatik via PM.

Det räcker nog inte med att hoppas i detta fallet. Redan i och med denna tråden så märks det hur flera uppmärksammat att deras medlemskap gått ut utan att de tänkt på det. Så för att hålla kvar de redan övertygade medlemmarna krävs det påminnelser...

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Självklart kommer det en manuell påminnelse men vi jobbar på att kunna automatisera funktionen i framtiden. Det kommer att underlätta för oss alla. Påminnelserna har tyvärr fallit mellan stolarna men nu är allt uppdaterat och förberett för att kunna automatisera. 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hur mycket pengar går det åt att driva forumet? En del andra forum och andra hemsidor kör ju med insamlingar när kassan börjar sina. Tex så får man en fråga när man besöker sidan/forumet om man vill vara med och bidra.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ursäkta för sent svar @Perk. Driften av forumet kostar ca 23000kr/år (ett genomsnitt på de fem senaste åren). Utöver det så sponsrar vi träffarna på Sjöfartsmuseet. Detta går ju tillbaka till forumets användare som besöker Sjöfartsmuseets trevliga och lärorika träffar.

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...