Gå till innehåll

Rickards shallow reef


rickard81

Rekommenderade inlägg

bfe5bc41e8ad5a38ed58aaf2330f6ae0.jpg

Kommande projektet står nu garaget.

Måtten är 150*50*40 alltså 300l. Tekniken kommer bli 2-3 radion xr30. Två vortech mp40 qd. Kommer styras via reeflink.

Allt från min kub kommer flyttas över förutom några fiskar. Inriktning kommer bli lps kanske några spser.

Ska lägga in nytt golv vardagsrummet när de är klart kommer burken startas upp troligtvis i slutet på sommaren :)

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Skummare inköp blev en coralbox D500. Ska beställa nya tankgenomföringar så de händer lite med detta projekt iaf.

Skickat från min iPad med Tapatalk

Bra val av skummare, har en själv sedan ett år och är väldigt nöjd :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Bra val av skummare, har en själv sedan ett år och är väldigt nöjd

Kul att du är nöjd har ju en d300 i min nuvarande kub som jag är nöjd med så jag tänkte kör väl på en lika dan fast större i nya burken :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
Det är så nice med LS. Har du tur så har du svampar och en massa nyttigheter i den.

Denna sten är dock död trots namnet. Har jag förstått rätt så är stenen konstgjord sen har den legat i deras bassänger sen upptagen och torkad.

Kommer dock köpa levande sten också som du skriver så vill man ju dessa nyttigheter man får med

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Inte hunnit med så mycket med akvariet i helgen då de vart en oplanerad resa till Sthlm.

Men passa på att köpa med några kilo levande sten iaf. Men de är cirka 150 L vatten i burken nu så nu kan jag bara flytta över allt från kuben. Får se vilken dag de blir.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

37 minuter sedan, rickard81 sa:

Idag så har jag fyllt på med sand samt byggt lite med hjälp av aquaforest stonefix. Skulle gärna ta lite bilder men sanden har gjort vattnet mjölkfärgat emoji4.png

Skickat från min iPad med Tapatalk

Hur tyckte du det gick med Stonefix? Jag fick inte till blandningen på ett bra sätt (inga doseringar på burken) samt att jag fick brutala eksem på händerna av det!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hur tyckte du det gick med Stonefix? Jag fick inte till blandningen på ett bra sätt (inga doseringar på burken) samt att jag fick brutala eksem på händerna av det!

Nej jag vet inga instruktioner vilket var dåligt. Jag använde plasthandskar vilket kanske var tur då. Men jag fick till blandningen dock så blev de för mycket så jag fick kasta en del som han brinna

Skickat från min iPad med Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

13 minuter sedan, rickard81 sa:

 

 

Nej jag vet inga instruktioner vilket var dåligt. Jag använde plasthandskar vilket kanske var tur då. Men jag fick till blandningen dock så blev de för mycket så jag fick kasta en del som han brinna

 

Skickat från min iPad med Tapatalk

Det brann fort som f*n för mig! Blandade jag i mer vatten så band det inte ihop utan blev sprött i stället.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mitt brann efter typ 10 min men hade blandat ganska mycket. Men otäckt att du fick eksem. Dock så tror jag att de var en varningskylt att man ej skulle få på huden. Vet att betong inte är så bra att få på huden och de är ju nått liknande

Skickat från min iPad med Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är överkänslig för vissa saker så det är säkert inget "fel" på produkten, men jag reagerade häftigare än väntat på det.

De är inge kul att vara överkänslig, jag är de också.

Så jag kör alltid med plasthandskar när jag håller på med burken

Skickat från min iPad med Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

15 timmar sedan, rickard81 sa:

 

 

Nej jag vet inga instruktioner vilket var dåligt. Jag använde plasthandskar vilket kanske var tur då. Men jag fick till blandningen dock så blev de för mycket så jag fick kasta en del som han brinna

 

Skickat från min iPad med Tapatalk

 

Prova NYOS Reef Cement. http://www.nyos.info/en/produkte/products.php?prid=reef_cement

Mycket lättarbetat, sitter som berget och orsakar ingen hudirritation. Iaf inte på mina normalt känsliga händer.

1K, blandas med akvarievatten och bränner på ca två-tre minuter..

  • Gilla 2
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

 

Prova NYOS Reef Cement. http://www.nyos.info/en/produkte/products.php?prid=reef_cement

Mycket lättarbetat, sitter som berget och orsakar ingen hudirritation. Iaf inte på mina normalt känsliga händer.

1K, blandas med akvarievatten och bränner på ca två-tre minuter..

Tack gör tipset ska testa detta

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...