Gå till innehåll

Saltbutik nära Nyköping?


Catchio

Rekommenderade inlägg

12 minuter sedan, Catchio sa:

Ingenting åt Linköping, Norrköping, Eskilstuna eller så?

I Eskilstuna har du lustgården, utbudet svajar rätt friskt. Djurmagazinet i Norrköping har lite salt med, 4 kar med lite blandad fisk och ett mindre korallkar som brukar ha ett väldigt begränsat utbud.

 

Korallfisken i linköping finns och där kan man inte det mesta beroende på hur snabb man är. De är grossister så mycket försvinner samma dag som det kommer. Har dock hittat en hel del fint där till överkomliga priser!

 

Hade jag varit du hade jag alla gånger valt att åka till Triton och Aquastockholm framför alla de ovannämnda. Beror ju såklart på vad du ska ha med, men förutsatt att du inte ska ha clowner varje gång ;) Lustgården och Djurmagazinet har väldigt väldigt begränsar med salt / tillsatser / diverse prylar och teknik.

 

En snabb googelmaps visar att du har ungefär lika långt till triton som korallfisken och i min värld är det inte en tvekan! :)

Ändrat av m0jjen
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för ett utförligt svar!
Då blir det till att handla så mycket som möjligt hos Stig i Gemla medan jag bor kvar här nere.
Sedan tycks det finnas en del saltkar runt Nyköping så lite fraggbyte kanske löser det behovet med.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

38 minuter sedan, Catchio sa:

Tack för ett utförligt svar!
Då blir det till att handla så mycket som möjligt hos Stig i Gemla medan jag bor kvar här nere.
Sedan tycks det finnas en del saltkar runt Nyköping så lite fraggbyte kanske löser det behovet med.

Finns ett par som jag känner till med fina kar så det går absolut. Bor själv i Katrineholm o byter gärna med folk :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...