Gå till innehåll

Jebao crossflow


sansan

Rekommenderade inlägg

40 minuter sedan, ballsam sa:

Knappast nån skillnad i pris mellan modellerna, så kör på den större. Går att ställa flödet på kontrollern, eller via en app i mobilen om du väljer ett paket med T1-modulen..

Beror väl på vad man är ute efter, vissa vill ha så diskreta pumpar som möjligt, med tanke på priset kan man motivera att köpa den mindre av dem och vid ev. uppgradering av kar, helt enkelt köpa nya.

Dessa skall väl ändå vara så gott som ljudlösa, maxspect varianten jag hade var det iaf.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

lite OT, men är det någon som har testat dessa pumpar?

Köpt 4 till mitt system, men det är ju fortfarande torrt, så jag har en utlånad till en polare som är nöjd..

Beror väl på vad man är ute efter, vissa vill ha så diskreta pumpar som möjligt, med tanke på priset kan man motivera att köpa den mindre av dem och vid ev. uppgradering av kar, helt enkelt köpa nya.

Dessa skall väl ändå vara så gott som ljudlösa, maxspect varianten jag hade var det iaf.

Tänkte lite så också, men på bilderna ser det inte ut att skilja så mkt i storlek..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Coral Box (Fish Street) har en trådlös kontroller (styrd via WiFi) som är riktigt bra och som skall fungera till dessa cross flow. Man kan schemalägga olika "modes" så pumpen kör olika vid olika tidpunkter. Jag använder dessa till mina RW8 och jag kör vågeffekt (Puls mode). Under fullt ljuse går de på 110 % - under natten 50 % och tidig morgon ca 80 % av full effekt. (ja - man kan övertrimma dem med den kontrollen) Man kan också blanda olika "modes" såsom normal, nature, reef, gyre, Mix, pulse och även reversera pumparna när man schemalägger Man kan köra 3 pumpar (tre trådlösa kontrollers). Man programmerar via en App på telefonen.

 

MVH Lasse

Ändrat av Lasse
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

2 minuter sedan, Lasse sa:

De har en trådlös kontroller (styrd via WiFi) som är riktigt bra. Man kan schemalägga olika "modes" så pumpen kör olika vid olika tidpunkter. Jag använder dessa till mina RW8 och jag kör vågeffekt (Puls mode). Under fullt ljuse går de på 110 % - under natten 50 % och tidig morgon ca 80 % av full effekt. (ja - man kan övertrimma dem med den kontrollen) Man kan också blanda olika "modes" såsom normal, nature, reef, gyre, Mix, pulse och även reversera pumparna när man schemalägger Man kan köra 3 pumpar (tre trådlösa kontrollers). Man programmerar via en App på telefonen.

 

MVH Lasse

Tack Lasse :)

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag editera mitt inlägg - det är Coral Box (Fish Street) som har kontrollern och jag såg nu att de är inte samma för RW serien och för Crossflow. Du skall ha den här Aqlink T1

 

Jag använder den här Aqlink S1

 

Vad de kostar verkar vara lite svårt att få fram :) Nu hittade jag det - den är rätt dyr - 110 dollar. Mina kostade 85 dollar med en RW/PP 8 pump - 15 dollar extra - men det var de värda. Jag tror att om du köper i en sats så blir de billigare - köper du den stora så är det 80 dollar dyrare med wifi jämfört med den normala kontrollern

 

MVH Lasse

Ändrat av Lasse
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...