Gå till innehåll

Historien om Kejsaren och pinnen


LN21

Rekommenderade inlägg

För ett tag sedan så fick jag problem med att Caulerpa ettablerade sig i visningskaret.

 

Min Doris är för lat och min stora Kanifisk dog, samt min stora bruna Kirurg struntade i algerna.

Ja fångade in min stora Kirurg eftersom den hade en liten vana att slå ihjäl allt nytt som ja försökte stoppa i karet.

 

Stoppade i en ny gul Kirurg och en liten kaninfisk och därmed skulle allt vara lugnt och bra igen.  Men ack vad ja bedrog mig.

 

Fram som herre på täppan kliver min Dvärjkejsare "Eibli" och den börjar störa alla mina Acropora genom att intensivt noppa på polyperna.

Det lilla Aset tycker att mina extra svaga acropora (som är halvt fördärvade av Caulerpans härjningar) är extremt goda. Aset äter upp framför mina ögon en riktig praktkorall från Tonga.

 

Fylld av riktig julilska så börjar min jakt med en pinne.

Det är härmed en hjärnornas kamp. Redan andra kvällen kommer Fisken på att pinnen är bara lömsk om ja håller i pinnen, vilket gör att så fort ja sätter mig så börjar den käka på de dyraste och finaste korallerna ja har. 

Ja utvecklar flera tekniker med olika snöre och tingestar, matar med massor av mat. Inget funkar.

 

Igår gav ja upp,,,,,,,,, o ta me tusan och inte aset utvecklat ett litet flin och han verka småle åt mig och säga

 

JA vet att du att ja vet att du aaaldrig kan ta mig för ja,,, ja är kingen av karet och mitt namn är KEJSAREN.

 

 

  • Gilla 3
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...