Gå till innehåll

Ny häftig robottmagnet MOAI


Jurgonh

Rekommenderade inlägg

Helvete vilken grej.
Försökte söka och se om nån annan skrivit om den men kunde inte hitta..

En ny robottmagnet är på väg att lanseras..

MOAI heter den..
En algmagnett som rengör rutorna x antal gånger per dag som du ställer in i appen.
Där i mellan så åker den och laddar upp sig i laddstationen.
Den har en inbygd HD undervattenskamera som filmar 24/7 i akvariet, så du dels kan övervaka ditt eget kar samt dela med dig till vänner som kan kolla i realtid i ditt akvarium.
Du kan också själv styra magneten med appen precis hur den ska åka när du filmar etc..

Den kommer kosta 299 dollar men dom som är med och crowdfoundar får den för 199 dollar..
Kommer lanseras nån gång nästa månad..
Kommer shippas worldwide..

Jag är då på kö iaf :D

https://www.facebook.com/MoaiInc

http://www.moaidevices.com

 

 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Just now, niki68 sa:

Är ok pris 199 dollar om man tänker på  egenskaper , teknik kostar !

Bakgrunden av stenplator kommer kosta mig 4 gånger mera kanske  bättre köra ett sånt magnet bakrutan ...!

Ja jag tycker inte heller det är speciellt mycket.. skulle kunna betala det bara för magneten för att slippa göra det själv :P Och så får jag en kamera med.. Tänkte ändå skaffa nån form av kamera för att övervaka karet så =)

 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Från mitten av september kan man vara med och crowdfounda.. då får man 100$ billigare.. då är man först i kö på att få den.. Dock verkar första leveransen ske hösten 2017, så man får vänta ett år, men då är man först och får den billigare.. crowdfounding innebär att man är med och pröjsar för utveckling och tillverkning och lansering av produkten helt enkelt.. 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

De skriver att de ska starta crowdfundingen i september, så innan man har byggt och skeppat iväg de första enheterna är det väl risk att det har gått ett bra tag...

Skickat från min Electrophorus electricus med Tapatalk

Edit: om jag förstår det rätt så är det crowdfundingen som startar denna månad, inte att de börjar skeppa dem...men hoppas det inte är så.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...