Gå till innehåll

RSM 130D - PULZAR LED HO


Beldus

Rekommenderade inlägg

Hejsan,

 

Jag håller precis på att starta upp mitt allra första saltkar, ett begagnat Red Sea Max 130D.

 

Den inbyggda ljusrampen är säkert helt ok vad gäller ljusstyrka men den låter något fruktansvärt mycket, jag har hört att man kan byta fläktarna men är sugen på att byta hela innanmätet mot LED och har letat runt en del på nätet.

 

Landade till slut här http://www.giesemann.de/717,2,PULZAR LED,.html

 

Och undrar om någon vet något PULZAR LED HO

 

  • Skulle det räcka med en till min tank? PULZAR LED HO 470mm är det jag funderar på, borde få plats där rören sitter nu.
  • Går det att använda deras T-5 adapter för att montera den?
  • Är det möjligt att kontrollera den även utan någon av controller enheterna?
    Det ser på bilderna ut som att själva rampen har en USB port och den borde väl gå att använda? (Lite programmering har väl aldrig skadat någon.) :)

 

Håller tummarna att någon sitter inne med svaren på mina frågor!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Bara för att svara på mig själv..

 

Jag skickade ett mail till Giesemann och fick följande svar.

 

Citat

Dear Sir,

 

thank you for your contact and your interest shown in our products.

The T5 adapter were suitable for all waterproof T5 lamp holder.

The Pulzar has a permanently installed USB cable but you can’t connect it directly tot he computer! In this case you would damage your Pulzar. To controll it and set individually daycycles you need the Bluetooth Interface or the computer interface (just for special aquarium computer).

 

For further questions please feel free to contact us.

 

Best Regards,

 

Patrick

 

Giesemann Team

 

Så om jag skulle vilja använda Pulzar så skulle det landa på i runda slängar 400 €, isf skulle jag nog hellre satsa på en Radion xr15w.

 

Just nu lutar det åt en DSunY från ebay, där man kan få en som jag tror passar för ~2300kr ink frakt.

http://www.ebay.com/itm/131610753677?_trksid=p2055119.m1438.l2649&var=431149589915&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

 

Någon som har erfarenhet av dom?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Får väl fortsätta svara mig själv. :-)

 

Efter en hel del googlande så verkar det som att DSunY ramperna är felbenägna, allt ifrån att dö till att börja brinna, så jag har kikat vidare.

 

Jag har kommit fram till att jag _skulle_ vilja ha en AI Hydra TwentySix HD alternativ en Radion XR15W Pro och om jag inte hittar någon av dom till rimligt pris blir det nog en AI Prime HD.

 

Någon som har tips på vart jag kan få tag på någon av ovanstående till en rimlig penning?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack!

Behövs lite bekräftelse för dom var betydligt dyrare än vad jag hade tänkt lägga...

 

Hoppas den är tystare än den som sitter i från början, iofs svårt att inte vara tystare när den låter som ett tröskverk.

Och ser fram emot att leka lite med schema funktionaliteten.

 

Sen är det förhoppningsvis inte långt kvar tills jag kan lägga i något levande karet. 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...