Gå till innehåll

Salarias fasciatus, Lawnmover Blenny


rolnor

Rekommenderade inlägg

Min vägrade ta kompletterande foder, trots att den var magrare än en vegan inlåst i en korvfabrik, och hade en algtablett bokstavligen 1cm framför ansiktet... Nori eller pellets fungerade inte heller. Hört att det är väldigt individuellt om de tar annat foder eller inte.

Annars en väldigt trevlig och nyfiken fisk!

Skickat från min Electrophorus electricus med Tapatalk

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fick min i veckan, väldigt skygg i början men nu visar den sej alltmer. Den har börjat äta av algerna på glaset, jag har sparat ett tag och undvikit att använda algmagnet. Jag har förmodligen kiselager också och har skaffat ett extra silikatfilter att sätta efter mitt osmos-filter men jag tror jag ska vänta med det, det kommer gå åt en hel del alger till min Blenny. Den har fint tecknat kropp, ska fota när jag får chansen!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Hej, jag skaffade en sådan som första fisk. Den hade gott om alger att äta speciellt i början. På dryga halvåret har den vuxit ordentligt och blivit riktigt fet om magen. Den brukar mer eller mindre konstant gå och "beta". Tar även gärna pellets. Fotot är från innan sommaren, den är lite större nu.

 

IMG_0028.JPG

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...