Gå till innehåll

Uppstart RSM 250 skummare


Caroline

Rekommenderade inlägg

Nu förstår jag inte frågan. Det pumpas ju vatten i den men om du menar skummarkoppen så är det där som skummet skall samlas upp så där är det inget vatten förrän den börjar att skumma. Du skall ha luftbubblor i skummaren som stiger uppåt. I början är det inte mycket att skumma ut så man ser bara luftbubblorna. Normalt ställer man skummaren så att bubblorna går en liten bit upp i "halsen" till skummarkoppen.

 

MVH Lasse

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det vita skummet ska vara kvar i skummaren och transporteras tillbaka till akvariet såsom genomluftat vatten. Det bruna/mörka skummet ska över i skummare behållaren. Om det rinner över vitt skum i skummare behållaren, så måste du strypa lufttillförseln, om det vita skummet inte når överrinningsröret, ska du öppna lufttillförseln något. Du får läsa instruktionen.

2016-10-22 11.10.35.jpg

Ändrat av per.w
glömde bilden
  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Aha tack för svar:)Undrade just hur jag skulle ställa in detta dp det finns en vit pip med slang på höger sida o en slags nivåreglerae på höjer.. Men då ställer jag in så det vita går en bit upp i behållaren o väntar på det bruna så jag då kan justera så det rinner ner u behållaren 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du kommer märka att det varierar mycket från dag till dag och processer i akvariet och matning. När du matar med fet mat, kommer skummaren lägga av helt någon timme efter matning för fettet från tex fryst artemia mm måste lösas upp först. När du matar med flingor kommer skummaren skumma mer, även när du har i vissa preparat i akvariet kan det  skumma mer. tex cyano clean. Då måste du ev stänga av skummaren någon timme för att det inte ska svämma över... Om du kan koppla slang till skummaren, ställ en 25L hink under akvariet som det kan rinna över i. Så har jag gort!

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...