Gå till innehåll

Triton metoden, Vilken är alkalinitet?


Romland

Rekommenderade inlägg

Tjena!

 

Jag kör triton-metoden och har gjort i ca 3 månader. Saken är den att jag har problem med min doserpump och dess kalibrering, kalibrerar jag alla med den vätska dom ska dosera så skiljer det fortfarande väldigt mycket emellan dom på dosering. Bör nog säga att det är en Jeabo doeserpump, Kommer att skaffa mig antingen en GHL eller PS doserpump så fort plånboken tillåter.

 

Nu till mitt problem:

 

Som sagt, Det doseras olika och vad jag hade velat veta är vilken utav dessa lösningar som innehåller vad. Vet att doserpumphuvud 2 doserar mest men inte utav vad? kör väldigt enkelt huvud 1 för lösning 1 huvud 2 för lösning 2 osv. kör 3a och 3b separat.

 

Har försökt leta på nätet om vilken som innehåller vad men har inte hittat något. Är det någon här som vet?

 

/Romland

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Citat

Part 1 of Elementz Base is a buffer solution, Part 2 is the calcium component, and parts 3a and 3b are the magnesium component with all the minor and trace elements separated into anions and cations

 

Del 1 är ett pulver och det är bikarbonat, dvs alkaliniteten. Enligt citatet från Reef Builder ovan så är kalciumet del 2 och magnesium plus spårämnen del 3 och 4

 

MVH Lasse

Ändrat av Lasse
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...