Gå till innehåll

Freppo

Rekommenderade inlägg

Ok jo jag har sett den också. Kräver den programmering?

 

Jag har sett att den finns många olika versioner av GHL 3, vilken anser du vara fullt tillräcklig för vanlig förhållandevis enkelt saltkar men lite höjd för vidareutveckling. 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Absolut @Lasse 

Bara det inte är så att man åker på en sämre enhet. Jag ska snart beställa lite då mitt stora kar blivit godkänt av föreningen och är lite kluven på vilken jag ska ta, 3:an eller 4:an. 

Jag slänger upp en fråga till dig i Profilux tråden då det är påväg att bli off topic :)

Mvh

Kim

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Även GHL-ProfiLux har ett eget forum. Apex har inte sagt att de kommer med en KH mätning - de har bara köpt rättigheterna till den KH mätare som en kille i USA har utvecklat.

 

Jag har ingen erfarenhet av Apex kontrollsystem - däremot vet jag att GHL-ProfiLux gör vad den skall och är väldigt variabel.

 

Fungerande Ca och KH mätare tror jag på (och eventuellt litar på) när de kommer. Det är inte det avgörande för mina val. Exempelvis använder jag inte salinitetsmätningar utan fortfarande gör jag mätningar med refraktometer när det behövs.

 

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack.

 

Va gött att det börjar hända saker iaf, har hört i åratal att det är "omöjligt" med vanliga prober (eller iaf vansinnigt dyrt om man ska mäta ph och co2 och räkna fram KH det hållet). Kontinuerlig KH mätning hade ju varit magiskt och tagit bort ett av de tråkigaste momenten (för mig iaf).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

On ‎2016‎-‎11‎-‎07 at 09:02, Lasse sa:

Även GHL-ProfiLux har ett eget forum. Apex har inte sagt att de kommer med en KH mätning - de har bara köpt rättigheterna till den KH mätare som en kille i USA har utvecklat.

 

Jag har ingen erfarenhet av Apex kontrollsystem - däremot vet jag att GHL-ProfiLux gör vad den skall och är väldigt variabel.

 

Fungerande Ca och KH mätare tror jag på (och eventuellt litar på) när de kommer. Det är inte det avgörande för mina val. Exempelvis använder jag inte salinitetsmätningar utan fortfarande gör jag mätningar med refraktometer när det behövs.

 

MVH Lasse

Jo det klart att det händer att vissa köper upp rättigheterna för att sedan lägga ned det, men jag tror inte att Neptune har någon annan avsikt än att de ska försöka o sälja den.

 

 

With its matured ecosystem of cloud control, accessories and global popularity, the Apex Controller is the perfect match for Jim Welsh’s automatic alkalinity monitor and controller. After MACNA, Jim and Neptune Systems came to an agreement; Neptune Systems obtained the exclusive rights to develop, build, and market an automated alkalinity monitoring solution based on Jim’s invention.

 

Jim will also work closely with Neptune Systems as a private consultant to assist in moving the project forward

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...