Jump to content
Lasse

Vad använder du för belysning

Vilken typ av belysning använder du   

133 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Det vore intressant att veta vilken typ av belysning som är förhärskande nu.

MVH Lasse

Edited by Lasse
  • Like 2

Bump - fyll i denna så vi kan få en uppfattning om vilken typ av belysning som är vanlig nu. Just nu har mer än 50 % enbart LED

MVH Lasse

DIY RAMP

15st Royale blue 10w

10st VB 420nm 3w

10st RGBA 10w

4st RGB 40w

12st cyan

11st lime 570nm

4st Dreamchip 130w (De går inte att flytta )

2014-10-29 13.50.15.jpg2014-10-29 13.21.32.jpg2014-10-29 13.21.46.jpgDSC_0100.jpg

https://www.saltvattensguiden.se/topic/29422-planeringstråd-–-maxiums-corner-pentagon-aquarium/#comment-391685

https://www.saltvattensguiden.se/topic/46370-maxiums-corner-pentagon-aquarium/#comment-560721

2014-10-29 21.32.07.jpg

Edited by maxium
  • Like 2

I dag är det 25 som röstat av gissningsvis  ungefär 150 som läst tråden och 1500 medlemmar totalt. Inte särskilt representativt.

För två år sedan slutade jag sälja MH. Det sista året har jag haft 2 förfrågningar. T5 försäljningen har också klappat ihop.

Sålde jag lysrör för de akvarier för de akvarier jag har sålt lysdiodarmaturer till vore försäljningen säkert 5 gånger större. 

+ de kunder som har andra fabrikat av lysdiodbelysningar.

• Like 1

Låt oss göra den representativ då. Alla som läser - fyll i. Det är inte så svårt .... tror jag :)

MVH Lasse

100l visningsakvarie med 2st AI Prime +T5 39W actinic +10×3W actinic led (hemmabygge). Total maxeffekt om 130W led +39W T5.

/Oskar

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

• Like 1

Jag kör med 2st Radion XR30 G3 över mitt Elos 120. Gillar verkligen att LED-ramperna är små och smidiga samt oftast stilrena men jag föredrar egentligen ljuset från en rejäl T5-ramp.

Fördelarna (Inställningsmöjligheterna är ljusår bättre, färger och tider osv) med LED är fler än med T5 därför kommer mina Radions bli kvar :) 

• Like 1

MAXSPECT - GLAIVE 80 cm , 55 watt men tagit bort 2 LED sågat av 20 cm så den passar till mitt

60 liters 60 cm långa burk

Kör på halva effekten ungefär har endast mjukisa och tid som det är tänt är 12 timmar funkar bra.

:)

• Like 1