Gå till innehåll

Triton CORE7 Reef (other method)


Alessandro

Rekommenderade inlägg

The New CORE7 Reef Supplements are finally here in the US! This four part set was created for people wanting all of the benefits of the tried and true Triton brand but are not running a Triton method system. Contained within the set are all the major and minor ions needed for daily replenishment of the essential minerals needed for sustained coral growth and color.

Why use this instead of classic two part? 
Simple. By using this product to maintain alkalinity and calcium you are also adding just the right amount of magnesium, boron, potassium, strontium, iodine, sulfur, iron, vanadium, all the way down the line, in a balanced mix created to replenish the consumption of minerals typically used in proportion to the alk and calcium uptake. No diluting needed. This product isn't designed to be used with an algae filter but certainly can be. For those running a Triton method tank with a properly sized large algae filter, please use the CORE 7 Base Elements.

 

 

Detta kunde jag läsa från deras FB sida, har googlat lite men det mesta är på tyska..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

32 minuter sedan, BatmanGefle sa:

Jag följer detta (har inte riktigt fattat vad det ger; kör man Balling Classic så gör väl detta samma sak som det NaCl-fria saltet? Så är detta komplement till Balling Light? Eller har jag missförstått allt?).


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Hej Martin!
Vad jag förstår är detta en balling metod som triton har tagit fram för de som kör balling och vill prova deras produkter.

(alltså balling fast med triton produkter) Det jag tyckte var smidigt var att vätskorna är koncentrerade och färdigblandade, bara att tillsätta med en doserpump.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...
On 15 december 2016 at 13:32, Alessandro sa:

Hej Martin!
Vad jag förstår är detta en balling metod som triton har tagit fram för de som kör balling och vill prova deras produkter.

(alltså balling fast med triton produkter) Det jag tyckte var smidigt var att vätskorna är koncentrerade och färdigblandade, bara att tillsätta med en doserpump.

Hej Alessandro

 

Kör du med denna ballings metod nu eller blev det aldrig av, använder TMC Balling nu men verkar det vettigt kanske man ska testa.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

20 timmar sedan, PBM: sa:

Hej Alessandro

 

Kör du med denna ballings metod nu eller blev det aldrig av, använder TMC Balling nu men verkar det vettigt kanske man ska testa.

Hej Peter.
Jag kör med denna balling metod och tycker att det funkar bra. Finns en Triton grupp på Facebook som jag rekommenderar.
Core 7 är så pass koncentrerad att det är viktigt att vara noggrann med doseringen (vi pratar om en noggrannhet på milliliter).

 

Mvh Alex  

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

21 timmar sedan, PBM: sa:

Vad bra, då kommer en följd fråga... lästa att det bör vara mycket cirkulation i sumpen där man doserar ballingen, hur har du gjort... har du en extra pump bara för den eller räcker denn lilla cirkulation som finns.

Det stämmer, jag tillsätter det manuellt idag precis vid ner-röret som går till sumpen. Snart kommer jag att använda mig av en doseringspump och kommer då att tillsätta lösningen typ varje timme direkt i returfacket från sumpen. Då en Vectra M1 sköter returen tror jag att det finns tillräckligt med cirkulation för den lilla mängden jag kommer att tillsätta. Mvh Alex 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 månader senare...

Väcker liv i den här tråden igen...har du börjar dosera med doserpump än@Alessandro?
Det är ju intressant med att en liter räcker väldigt länge, men har man en inte allt för stor förbrukning blir det ju übernoga med doseringen!
Var ligger/låg din dosering på vanlig Balling och var ligger den med Core7?



Skickat från min Reeflink med Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...