Gå till innehåll

Teds Kejsare och Acroporor 1400l


Ted Camenius

Rekommenderade inlägg

Bluefacen har en liten historia. Behöll den efter att jag hjälpt till att montera ner ett akvarium som tillhörde en akvarievän som hastigt gick bort för ett år sedan. Nu simmar den med mina kejsare. Tog snabbt över alfarollen med sina ca 25cm. Inte ens imperatorn rår på honom. Tyvärr har den ett sår på ena sidan huvudet. 

blueface2.jpg

chelmon2.jpg

duboulayi-hona.jpg

gf.jpg

imperator2.jpg

  • Gilla 10
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Otroligt fint Ted. Men är inte speciellt förvånad heller efter att ha sett dina tidigare projekt här.

Jag kör själv på samma inriktning men är bara i början och bara på halva vattenvolymen! Har en diacanthus som går i karantän nu, har du några tips för att få den att komma igång med maten? 

Tar du emot folk på studiebesök? :)

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

23 timmar sedan, Curtus sa:

Otroligt fint Ted. Men är inte speciellt förvånad heller efter att ha sett dina tidigare projekt här.

Jag kör själv på samma inriktning men är bara i början och bara på halva vattenvolymen! Har en diacanthus som går i karantän nu, har du några tips för att få den att komma igång med maten? 

Tar du emot folk på studiebesök? :)

Tackar, 

Jag brukar låta dem gå i karantänen och där testa all mat jag har. Oftast är det fryst tex artemia eller sådana där halva snäckor/musslor med kött mina tagit först. ibland nori som sitter med gummisnodd på en sten. Eftersom jag kör låg salthalt i karantänen blir det billiga vattenbyten när all mat skitar ner. Ofta kommer de igång när de fått gå några dagar i lugn o ro. De kan också triggas av att de går med någon annan fisk som visar hur de ska göra :)

Kan säkert ta emot ett besök, just nu är det lite rörigt. Men hojta till i god tid så funkar det säkert.

Ändrat av Ted Camenius
  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

4 timmar sedan, ballsam sa:

Ojojoj... den här tråden kommer att följas. Tyckte att jag så en conspicious i ett av karantänskaren??


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro

Tack, Nja, släktet var rätt men en betydligt billare kejsare chaetodontoplus melasoma. Har precis fått den att börja äta. Hade faktiskt aldrig sett den live förut. Den fångas runt Indonesien medans conspicillatus finns utanför austalien. Finns rätt många snarlika arter inom det släktet. :D

Ändrat av Ted Camenius
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 år senare...
6 timmar sedan, nike83 skrev:

Hur är status här 5 år senare? :) 

Hej, Jag la tyvärr ner karet. 😧 Livet kom emellan och hade inte riktigt tiden. Har kört sötvatten i det sedan dess men håller på att avveckla det helt nu för att dra igång ett lite mindre sps kar.

Som det ser ut nu blir det av tills efter kommande sommar.  Men har börjat planera o handla lite grejer redan :)

Vill ha ett lite mindre kar runt gärna runt 400l men vill samtidigt inte bygga för litet utan kunna ha lite kejsare. som jag tänker nu blir det ett rimless runt 700l ca L170xB70xH60 

 

  • Gilla 5
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...